
נמל התעופה בן גוריון צפוי לרשום היום (חמישי) את תנועת הנוסעים הגבוהה ביותר מאז פרוץ מבצע "שאגת הארי", כאשר למעלה מ־75 אלף נוסעים יעברו בטיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה, המצביעים על התאוששות משמעותית בענף התעופה ועל עלייה חדה בביקושים לקראת עונת הקיץ.
על פי נתוני הרשות, במהלך חודש יולי צפויים לעבור בנתב"ג יותר משני מיליון נוסעים, נתון המשקף גידול של כ־25% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברשות שדות התעופה מייחסים את העלייה לחזרתן של חברות תעופה בינלאומיות לפעילות בישראל ולהתחזקות הביקושים לטיסות מישראל ואליה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, מסרה כי "פעלנו ואנו ממשיכים לפעול כדי לאפשר שמיים פתוחים לקראת הקיץ ולתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים לטיסות מישראל ואליה". לדבריה, ההיערכות כוללת עבודה אינטנסיבית מול כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה פינוי חלק מהמטוסים האמריקאיים מנתב"ג, במטרה להרחיב את היצע הטיסות בעונת הקיץ.
עוד באתר:
יו"ר רשות שדות התעופה, יפתח רון טל, ציין כי הנתונים משקפים את התעצמות הפעילות התעופתית בישראל ואת חזרת האמון של הציבור ושל חברות התעופה הבינלאומיות. גם מנכ"ל הרשות, שרון קדמי, הדגיש כי הושלמה היערכות מקיפה בכלל מערכי השירות, הביטחון, הבידוק והתפעול, במטרה להעניק לנוסעים חוויית שירות יעילה, בטוחה ומהירה ככל הניתן.
במסגרת ההיערכות לגידול במספר הנוסעים, הודיעה הרשות כי נמל התעופה בן גוריון יחזיר לפעילות את טרמינל 1. החל מ־28 ביוני יחודשו הטיסות הפנים-ארציות מהטרמינל, והחל מ־1 ביולי יחודשו גם הטיסות הבינלאומיות. ברשות ממליצים לנוסעים לבצע צ'ק־אין מראש, לבדוק מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, להגיע לנמל התעופה שלוש שעות לפני ההמראה ולהתעדכן מול חברת התעופה בשעת הטיסה.
























