שר הביטחון ישראל כ״ץ הציב הבוקר יעד שאפתני למערכת הביטחון: להפוך את ישראל למדינה המובילה בעולם ביכולת פעולה ותקיפה מהחלל, לצד המשך המערכה הכלכלית נגד איראן וארגוני הטרור הנתמכים על ידה.
הדברים נאמרו בכנס “המערכה הכלכלית” של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, בהשתתפות ראש השב״כ דוד זיני, ראש המוסד רומן גופמן, ראש המט״ל הנכנס יוראי מצלאוי ובכירים נוספים במערכת הביטחון. כ״ץ בירך את ראש המטה הנכנס לרגל כניסתו לתפקיד, ולאחר מכן התייחס למערכה הכלכלית שמנהלת ישראל נגד תשתיות המימון של הטרור, ובראשן איראן.
“המשטר בטהראן בנה במשך עשרות שנים מכונת טרור אזורית המבוססת על הזרמת משאבים בלתי פוסקת לשלוחיו ברחבי המזרח התיכון”, אמר שר הביטחון. “במקום להשקיע את משאבי המדינה בשיפור חייהם של אזרחי איראן, בפיתוח הכלכלה, בתשתיות, בחינוך ובבריאות — המשטר האיראני בחר להשקיע בטרור”.
עוד באתר:
לדבריו, כל הקלה כלכלית או הזרמת משאבים לאיראן אינה נשארת בגבולות איראן, אלא מזינה את מערך הטרור האזורי. “כל דולר שנכנס לקופת האייתולות הוא דולר שהפך לטיל בליסטי באיראן, לרחפן בלבנון, לרקטה בעזה ולכטב״ם בתימן”, אמר כ״ץ. “כל דולר שיגיע לאיראן הוא דולר שעלול למצוא את דרכו לחיזבאללה, לחמאס, לחות׳ים וליתר שלוחי הטרור שלה”.
שר הביטחון הדגיש כי המערכה הכלכלית נגד איראן היא לא עניין משני או משלים, אלא אחת מזירות הלחימה המרכזיות של ישראל. “לכן המערכה הכלכלית נגד איראן היא אחת מזירות הלחימה החשובות ביותר לביטחון מדינת ישראל”, אמר. “ולכן אסור לנו להסתפק במה שהשגנו עד כה”.
בהמשך דבריו התייחס כ״ץ לתוכנית ההתעצמות של מערכת הביטחון בעשור הקרוב. לדבריו, ראש הממשלה החליט להוסיף 350 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון במשך העשור הבא, מעבר לתקציב הביטחון השוטף, לצורך בניית הכוח. כ״ץ הגדיר זאת “החלטה מנהיגותית ומעשית”, המבוססת לדבריו על האמון בכלכלה הישראלית ועל היכולת לייצר בישראל כמעט כל דבר הנדרש למערכת הביטחון, “אולי חוץ ממטוסים”.
אחד היעדים המרכזיים שסימנו ראש הממשלה ושר הביטחון הוא תחום החלל. כ״ץ אמר כי הנחה את צה״ל לפעול בנושא, לא רק כדי להגן על נכסים ישראליים בחלל או לשבש יכולות אויב, אלא גם כדי לפתח יכולת פעולה התקפית מהחלל כלפי הקרקע.
“החלל הוא המקום שבו אין משמעות לשטח שאתה אוחז בו למטה, אין משמעות לגודל האוכלוסייה שלך ואין משמעות להרבה דברים אחרים”, אמר. “לא רק להיות בחלל, לא רק להיות מסוגלים להגן על מה שאנחנו שמים שם ולסכל מה שאחרים שמים שם — אלא לפעול משם כלפי מטה”. לדבריו, היעד כולל בשלב ראשון יכולות שיבוש מערכות, ובהמשך גם יכולות תקיפה קינטית. “אנחנו מגייסים עכשיו את מיטב המוחות”, אמר כ״ץ.
שר הביטחון ציין כי כיום, לדבריו, אין לאף מדינה יכולת תקיפה מהחלל, ולכן מדובר בהזדמנות אסטרטגית נדירה עבור ישראל. “עלינו להיות המדינה המובילה בעולם ביכולת הזאת”, אמר. “אם נשיג אותה, זה יבטיח לנו יתרון בהרתעה, ביכולת תקיפה, השמדה וכל הדברים האחרים מול אויבים עם משאבים גדולים”.
המסר של כ״ץ בכנס היה חד: המלחמה בטרור אינה מתנהלת רק בשדה הקרב, אלא גם בכסף, בטכנולוגיה ובמרחב החללי. מול איראן ושלוחותיה, ישראל מבקשת לא רק לבלום את האיום הבא — אלא לבנות יתרון שיקדים אותו.
























