
תנופת ההתחרדות והתחזקות הקהילות החרדיות בעיר צפת ממשיכות לתת את אותותיהן במאבק על צביון השבת במרחב הציבורי. לקראת שבת קודש הקרובה (פרשת בלק), פרסם 'איגוד אוהבי השבת' קריאה להמוני תושבי העיר מכל החוגים, זקנים ונערים, להגיע למעמד מחאה וזעקה שיחל בשעה 17:45 במתחם התחנה המרכזית.
המחאה הנוכחית, כפי שפורסם במודעות שנתלו ברחבי העיר, מופנית נגד משרד התחבורה וחברת 'נתיב אקספרס', המפעילים בעצם יום השבת, החל מהשעה 18:00 אחה"צ, את קווי האוטובוס 361 לחיפה ו-367 לנהרייה.
ההתארגנות לשבת הקרובה מגיעה כהמשך ישיר לאירועי השבוע שעבר, אז עלה המאבק מדרגה. בשבת החולפת הגיעו כמאה תושבים חרדים למתחם התחנה המרכזית, בעקבות חילולי השבת הקבועים ועל רקע הפעלתו של קו חדש בשבת – קו 511 לקריית שמונה.
עוד באתר:
במהלך ההפגנה בשבוע שעבר חסמו המשתתפים את פתח היציאה של התחנה המרכזית ומנעו בגופם את תנועת האוטובוסים. במהלך העימותים עצר כוח משטרה את אחד מבחורי הישיבה שהשתתפו במחאה, והוא שוחרר לביתו במוצאי השבת.
באיגוד אוהבי השבת קוראים לציבור הרחב לא להישאר אדישים לחילולי השבת בעיר ולהשתתף בהמוניהם במעמד בשבת הקרובה.























