
בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות להרחיק את יונתן אוריך מלשכת ראש הממשלה, וקבע כי הוא יוכל להמשיך בעבודתו גם במקביל להעמדתו לדין בפרשת "בילד".
בדיון מתח השופט עלאא מסארווה ביקורת על עיתוי הבקשה ועל טענת החשש לשיבוש. לדבריו, ככל שחולף הזמן ממועד האירועים, המסוכנות והחשש לשיבוש פוחתים — במיוחד כאשר חלפו כמעט שנתיים מאז האירועים שבמוקד כתב האישום.
השופט ציין כי החשש לשיבוש היה אמור להיות בשיאו דווקא בשלב החקירה הראשוני, כאשר החוקרים הגיעו לביתו של אוריך. לדבריו, כבר אז עלתה השאלה האם לתפוס את מכשיר הטלפון שלו, אך הוא שוחרר לבקשתו לפגישה עם ראש הממשלה.
עוד באתר:
מסארווה הוסיף כי גם ביום שבו התפוצצה הפרשה, אוריך נפגש עם ראש הממשלה, ובאותו שלב עדיין לא היה נאשם. "אז עכשיו אחרי שנה וחצי השיבוש חזר? קשה לי עם זה", אמר השופט בדיון.
נימוק נוסף לדחיית בקשת הפרקליטות הוא העובדה שכבר הוגש כתב אישום, וחומרי החקירה הועברו לידי אוריך. במצב כזה, קבע בית המשפט, החשש לשיבוש אינו מצדיק את הרחקתו מלשכת ראש הממשלה.
החלטת בית המשפט מהווה מכה נוספת לעמדת הפרקליטות בתיק, לאחר שגם קודם לכן נדחו ניסיונות להגביל את עבודתו של אוריך בסביבת ראש הממשלה.
























