
יחיא חוסייני פנג'כי, מפקד קבוצת ההאקרים האיראנית חנט'לה (חנדלה), חוסל בסיכול ממוקד במהלך המלחמה האחרונה באיראן – כך מדווחים גורמים זרים. לפי פרסומים, הסיכול מיוחס לישראל, אם כי אין לכך אישור רשמי.
ערוץ טלגרם המזוהה עם ארגון המודיעין של משמרות המהפכה אישר לראשונה כי פנג'כי עמד בראש הקבוצה, שנחשבת לאחת מיחידות התקיפה המקוונות הבולטות הפועלות מטעם איראן. הקבוצה הייתה מעורבת בשנים האחרונות בפעילות סייבר עוינת נגד ישראל.
קבוצת חנט'לה פעלה בעיקר נגד ישראלים, ובחודשים האחרונים פרסמה מידע שנגנב מטלפונים סלולריים של בכירים ישראלים – בהם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, הרמטכ"ל לשעבר הרצי הלוי, וראש הסגל של ראש הממשלה לשעבר צחי ברוורמן. לפי מומחי סייבר, הקבוצה פעלה בשיטות מתקדמות ובתיאום עם גורמי מודיעין איראניים.
עוד באתר:
החיסול של פנג'כי מהווה מכה משמעותית ליכולות התקיפה של הקבוצה, אם כי גורמי מודיעין מעריכים כי איראן תמשיך להפעיל יחידות סייבר חלופיות כחלק מהמאמץ לפגוע בישראל בזירה המקוונת.
























