
זעם בקרב רבים בציבור החרדי בעקבות החלטת בית משפט השלום בירושלים לשחרר למעצר בית נהג שתועד כשהוא מכוון אקדח לעבר מפגינים חרדים במהלך שיירת המחאה שנערכה אמש בכביש 1.
על פי חומר החקירה, הנהג נעצר לאחר שתועד מוציא את אקדחו מחלון הרכב ומכוון אותו לעבר המפגינים. בהחלטתו תיאר השופט אריאל ארליך את השתלשלות האירועים וכתב: "המשיב עבר במקום כשהוא נוהג במכוניתו. בעוברו ליד קבוצת חוסמים, בנסיעה איטית, הוציא מבעד לחלון הפתוח את אקדחו כשהוא מופנה לעבר המוחים. בחקירתו טען בתחילה כי האקדח היה מונח, אח"כ טען כי כיוונו לארץ, כשהוצג לו הסרטון הודה כי כיוונו לעבר המוחים".

למרות הדברים, ולמרות שקבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה וכי "אין ספר כי איום בנשק מקים מסוכנות רבה", בחר בית המשפט שלא להאריך את מעצרו של החשוד. במקום זאת נקבע כי ישוחרר למעצר בית, בין היתר בשל היעדר עבר פלילי, העובדה שהאקדח נמסר לרשויות וההערכה כי ניתן להפחית את המסוכנות באמצעות תנאים מגבילים.
עוד באתר:
אחד הנימוקים שעוררו את עיקר הביקורת היה התייחסותו של השופט ל"נסיבות האירוע יחודיות". בהחלטתו כתב: "העבירה נעברה לפי החשד בתוך סיטואציה של מתח ובהלה, כשרשויות האכיפה אינן מספקות מענה. החסימה עצמה יוצרת מפגע קשה, שיש בו עצמו גם מסוכנות רבה לציבור כפי שכבר נפסק בבית המשפט העליון. אין בכך כמובן כדי להקל בחומרת העבירה אם נעברה אולם יש בכך כדי לגדר את המסוכנות ולאפשר לתת לה מענה בחלופת מעצר". בקרב גורמים במגזר החרדי נשמעה ביקורת על כך שהנימוק מעניק משקל גם לנסיבות ההפגנה, ולא רק למעשה המיוחס לחשוד.
בהתאם להחלטת בית המשפט, החשוד ישהה במעצר בית עד 29 ביוני. בנוסף, הוטל עליו להתייצב לחקירה או למשפט לפי דרישה, נאסר עליו ליצור קשר עם כלל המעורבים בפרשה והוא חויב בהפקדת ערבות. החקירה במשטרה נמשכת.
























