
נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אשר קולה, פרסם את החלטתו בעקבות התלונה שהוגשה לאחר הדיווח בערוץ 14, שלפיה בביתה של שופטת בית משפט השלום בעפולה, יפעת מישורי, נערך אירוע פוליטי של מפלגת 'ישראל ביתנו'. בסיום הבדיקה החליט הנציב לדחות את התלונה, לאחר שקיבל את גרסתה של השופטת.
בהחלטתו קבע הנציב כי מישורי לא הייתה מודעת לקיום האירוע, לא השתתפה בו ולא נטלה חלק בארגונו, שכן בעלה של השופטת, פעיל המפלגה, היה המארגן והיוזם. על בסיס הסברים אלה הגיע למסקנה כי לא הוכח שנפל פגם אתי בהתנהלותה האישית, ולכן אין מקום לנקוט נגדה צעדים במסגרת סמכותו.
עם זאת, לצד דחיית התלונה, הבהיר הנציב כי מבחינה עקרונית אין זה ראוי לקיים אירועים פוליטיים בביתו של שופט. בהחלטתו כתב כי "כנס פוליטי בבית שופט אינו הולם את מעמדו של השופט", והוסיף כי "מוטב שלא ייערכו כנסים פוליטיים בביתו של שופט, גם אם השופט לא נכח בכנס ולא ארגן אותו".
עוד באתר:
עוד ציין הנציב כי אף שכללי האתיקה אינם חלים על בני זוגם של שופטים, אין בכך כדי למנוע חשש לפגיעה ב"מראית פני הצדק". לדבריו, הציבור מזהה את ביתו של שופט עם תפקידו הציבורי, ולכן גם פעילות פוליטית שמתקיימת ביוזמת בן או בת הזוג עלולה לערער את אמון הציבור במערכת המשפט. בנוסף העיר כי קשה להלום מצב שבו מתקיים אירוע כזה בבית משותף מבלי שהשופט או השופטת יהיו מודעים לו מראש, והזכיר החלטת ועדת אתיקה שאסרה בעבר הצבת שלטים פוליטיים על ביתו של שופט.
בסופו של דבר אימץ הנציב את גרסת השופטת, שלפיה לא נערך במקום כנס פוליטי אלא מפגש חברים שיזם בן זוגה, שלא נשא אופי פוליטי ושלא השתתפו בו אישים פוליטיים. לנוכח ממצאים אלה נקבע כי לא בוצעה עבירת אתיקה, אולם ההערות העקרוניות שנכללו בהחלטה מבקשות לשרטט גבולות ברורים להתנהלות המצופה משופטים גם במרחב הפרטי.
























