
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ שיגרו היום מסר ביטחוני חד בטקס סיום קורס קצינים קרביים ביבשה בבה"ד 1: ישראל לא מתכוונת לסגת מאזורי הביטחון שהוקמו בצפון, בדרום ובגבולות המדינה — גם מול לחצים מדיניים.
נתניהו אמר בטקס כי "יש עוד משימות לבצע, יש עוד דברים לעשות מול איראן ומול חמאס", והגדיר את המלחמה הנוכחית כ"מִלחמת התקומה". לדבריו, "חשיבות מלחמת התקומה לא נופלת מחשיבות מלחמת העצמאות".
ראש הממשלה טען כי ישראל החזירה את הביטחון לעוטף עזה, וכי "הנגב המערבי שוב פורח ומשגשג". בהמשך התייחס לזירה הצפונית והבהיר כי ישראל יצרה אזורי חיץ בלבנון ובסוריה, שמטרתם למנוע סכנת פלישה קרקעית לשטח ישראל.
עוד באתר:
המסר המרכזי של נתניהו נגע לדרום לבנון: "אנחנו נישאר ככל שיידרש באזור הביטחון בדרום לבנון — אנחנו לא עומדים לסגת ממנו". לדבריו, הסיבה לכך היא שינוי התפיסה הביטחונית: "עברנו משטחים נשלטים לשטחים שולטים, ואנחנו נשמור על השטחים השולטים הללו ככל שיידרש. נגן משם על תושבי הצפון ועל כל אזרחי ישראל".
שר הביטחון כ"ץ חיזק את הדברים ואמר כי המדיניות שמובילים נתניהו, הוא וצה"ל ברורה: "צה"ל יישאר באזורי הביטחון בלבנון, בסוריה ובעזה — ללא הגבלת זמן — כדי להגן משם על תושבינו ויישובינו מול גורמים ג'יהאדיסטים".

כ"ץ הדגיש כי ישראל מתנגדת ליציאת כוחות צה"ל מאזור הביטחון בלבנון, "למרות כל הלחצים הקיימים ושעוד יהיו". לדבריו, מטרת ההישארות היא להגן על יישובי הצפון, לסכל איומים ולהשמיד תשתיות טרור מעל ומתחת לפני הקרקע.
בהמשך שיגר כ"ץ איום ישיר לעבר טהרן: "אם איראן תתקוף את ישראל בשל פעולותינו בלבנון, או מכל סיבה אחרת, נתקוף אותה בכל העוצמה — באופן שימחיש לה היטב את פערי הכוחות בינינו".
הדברים של נתניהו וכ"ץ מגיעים ברקע הדיונים המדיניים והביטחוניים סביב עתיד דרום לבנון, והלחצים הבינלאומיים על ישראל לצמצם את נוכחותה הצבאית באזור. מבחינת הממשלה, המסר הערב ברור: ישראל מתכוונת לשמור בידה את השליטה המבצעית בשטחים שמאפשרים לה להגן על הגבולות — גם אם הדבר יעורר התנגדות מבחוץ.
























