
מרכז המעצר למהגרים שכונה "אליגטור אלקטרז" (אלקטרז התנינים), שפעל באזור האוורגליידס שבפלורידה, נסגר כמעט שנה לאחר שנפתח. המתקן, שהפך לאחד הסמלים של מדיניות ההגירה המחמירה בפלורידה, סיים את פעילותו לאחר שלדברי הרשויות מילא את ייעודו והוחלט להעביר את הפעילות למתקני מעצר קבועים יותר.
מושל פלורידה, רון דה־סנטיס, הסביר כי מלכתחילה תוכנן המתקן לפעול במשך כשנה בלבד. לדבריו, "הוא מילא את ייעודו בזמן שנדרש", והוסיף כי הרשויות הפדרליות מחזיקות כיום בקיבולת מספקת במתקנים חלופיים. עוד ציין כי במהלך תקופת פעילותו עברו דרך המתקן כ־21 אלף מהגרים שגורשו מארצות הברית, וטען כי "אין ספק שהמשימה הזו הפכה את מדינת פלורידה לבטוחה יותר".
עוד לפני ההודעה על סגירתו הקבועה, הודיעו הרשויות על פינוי זמני של העצורים מהמקום בשל עונת ההוריקנים, בטענה כי תנאי מזג האוויר באזור האוורגליידס עלולים לסכן את השוהים בו. כלל העצורים הועברו למתקני כליאה אחרים עד לקבלת ההחלטה על סיום פעילותו של המרכז.
עוד באתר:
לצד עמדת הרשויות, שלל ארגוני 'זכויות אדם' המזוהים עם השמאל מתחו לאורך התקופה ביקורת חריפה על תנאי ההחזקה במתקן. לטענתם, העצורים סבלו מקשיים בגישה לעורכי דין, מליקויי תברואה, מהצפות של מי ביוב, ממזון לקוי ומריבוי חרקים ויתושים. המתקן הוקם בתוך ימים ספורים בשנת 2025 ביוזמת ממשל דה־סנטיס, וזכה גם לביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהציג אותו כחלק ממדיניות שנועדה להגביר את אכיפת חוקי ההגירה ולהחזיר שוהים בלתי חוקיים למדינות מוצאם.
























