
מערכת הפוליטיקה העירונית בחיפה סוערת, לאחר שנודע כי בעוד כשבועיים צפויה מועצת העיר לדון במינויו של עורך הדין פאחר ביאדסי, מספר 2 בסיעת חד"ש, לתפקיד סגן ראש העיר בשכר. מדובר בניסיון להחזיר את חד"ש לעמדת השפעה מרכזית בעיר, שנים לאחר שמהלך דומה שעורר סערה ציבורית נבלם ברגע האחרון, כך על פי דיווח בערוץ 14.
לפני כ-8 שנים ביקשה חד"ש למנות את יו"ר הסיעה, רג'א זעאתרה, לתפקיד סגן ראש העיר. זעאתרה עורר בזמנו ביקורת חריפה לאחר שסירב להגדיר את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור, אמר: "אני לא חושב שחמאס או חיזבאללה ארגוני טרור", ואף השווה בעבר את הציונות לדאעש. בעקבות לחץ ציבורי ופוליטי, ובין היתר לאחר התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המינוי לא יצא אל הפועל.
כעת, לטענת גורמים פוליטיים, נעשה ניסיון לקדם את מינויו של ביאדסי, הנחשב לדמות הבכירה השנייה בסיעה. כדי לאשר את המינוי נדרשת תמיכתם של לפחות 16 חברי מועצת העיר. לפי הדיווח, מי שפועלת מאחורי הקלעים להשגת הרוב הדרוש היא סגנית ראש העיר סופי נקש, המשמשת גם כראש המטה החיפאי של נפתלי בנט.
עוד באתר:
המהלך מעורר מחלוקת גם בשל עמדותיהם של גורמים פוליטיים שבעבר התנגדו למינוי דומה. בשנת 2018 תקף יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, את האפשרות למנות את זעאתרה וכינה אותה "טירוף מערכות". כעת, לפי ההערכות, חברי מועצת העיר מטעם יש עתיד, יוסי שלום ונטע בוחבוט, צפויים לתמוך במינויו של נציג חד"ש, דבר שמעורר ביקורת בקרב גורמי ימין בעיר.
מטעמו של נפתלי בנט נמסרה תגובה לדיווח, ולפיה: "בנט ממוקד בתיקון המדינה ולא בספינים הדמיוניים של ערוץ 14". במקביל, ישנם חברי מועצה שהבהירו כי אם המינוי יאושר הם עשויים לפרוש מהקואליציה העירונית, מה שעלול לערער את היציבות. כעת, ממתינים בחיפה להצבעה שתכריע אם חד"ש תשוב לאחד מתפקידי המפתח בעירייה.
























