
צעד חריג במערכת הבריאות: משרד הבריאות הורה השבוע לחסום את הגישה לכלי בינה מלאכותית ציבוריים בכל המחשבים המחוברים לרשתות הארגוניות של בתי החולים הממשלתיים, כך על פי הדיווח בערוץ 12. ההחלטה התקבלה על רקע החשש מפני דליפת מידע רפואי רגיש ומתקפות סייבר, והיא משנה באופן מיידי את אופן השימוש בטכנולוגיות AI במוסדות הרפואיים.
בבתי החולים הממשלתיים, ובהם שיבא ואסף הרופא, גילו העובדים כי שירותים פופולריים כמו ChatGPT, ג'מיניי וקלוד אינם זמינים עוד מהמחשבים הארגוניים. המשמעות היא שרופאים, אחיות ועובדים נוספים שירצו להשתמש בכלים אלה יוכלו לעשות זאת רק באמצעות מכשיריהם האישיים, שאינם מחוברים לרשתות הפנימיות של בתי החולים.
המהלך מהווה החמרה של המדיניות שנקט משרד הבריאות בחודשים האחרונים. כבר במרץ 2026 הופצה הנחיה לכלל ארגוני הבריאות הציבוריים, ובה נקראו לצמצם ואף להפסיק את השימוש בכלי בינה מלאכותית ציבוריים ברשתות הארגוניות ולעבור לפתרונות מאובטחים בלבד, בהתאם להערכת סיכונים.
עוד באתר:
במשרד הבריאות הסבירו כי אחד החששות המרכזיים הוא הזנת מידע רפואי, נתוני מטופלים, פרטי כוח אדם או מידע ארגוני רגיש למערכות חיצוניות, שעלולות להיות יעד לניסיונות חדירה או לחשיפת מידע. לצד זאת, הזהירו גורמי המקצוע גם מפני האפשרות של ניצול כלי AI במסגרת מתקפות סייבר נגד בתי החולים בישראל.
בתגובה הרשמית מסר משרד הבריאות: "שמירה על פרטיות המטופלים, הסודיות הרפואית ואבטחת המידע נמצאות בראש סדר העדיפויות בכל הנוגע להכנסת טכנולוגיות. משרד הבריאות רואה בבינה מלאכותית (AI) מנוע משמעותי לחדשנות ולקידום מערכת הבריאות, ופועל לעידוד הטמעתה. השימוש בכלי AI ציבוריים, חינמיים וחיצוניים כרוך בסיכוני סייבר ובחשש לחשיפת מידע רפואי רגיש".
עוד נמסר מהמשרד: "במרץ 2026 פרסם משרד הבריאות הנחיה המחייבת את כלל ארגוני הבריאות להפסיק את השימוש בכלים אלה ברשתות הארגוניות ולעבור לכלים מאובטחים בלבד, בכפוף לניהול סיכונים מתאים. במקביל לכך, משרד הבריאות מוביל מהלכים לשילוב פתרונות הגנה ייעודיים שיאפשרו להרחיב את השימוש בבינה מלאכותית, גם במחשבים המחוברים לרשתות הארגוניות תוך שמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של פרטיות, אבטחת מידע והגנת סייבר".
























