
סערה חדשה מתפתחת באזור בית שמש בעקבות ההחלטה לאשר הקמת מפעל בטון במחצבת שמשון, הממוקמת באזור התעשייה הרטוב. תושבי בית שמש ומושב נחם פתחו במאבק משפטי במטרה למנוע את ביצוע התוכנית, לאחר שהגישו ערר נגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים שהעניקה את ההיתר, כך על פי הדיווח בערוץ 12.
לטענת המתנגדים, המפעל המתוכנן ותחנת הכוח שאמורה לקום לצדו ימוקמו במרחק של כ-500 מטרים בלבד מבתי המגורים. יפתח לולאי, יו"ר ועד היישוב נחם, התריע מפני ההשלכות האפשריות ואמר: "מפעל הבטון ותחנת הכוח המתוכננים יהיו בערך 500 מטרים מבתי היישוב". לדבריו, "המחצבה שקיימת כבר היום מייצרת המון אבק וזיהום אוויר קיצוני. אם המפעל יוקם – זה יהיה המפגע הסביבתי הכי גדול באזור".
במסגרת הערר טוענים התושבים כי הליך האישור בוצע בניגוד לכללים הנדרשים. לדבריהם, ההיתר ניתן מבלי שהתקבלו אישורים מגורמים מקצועיים ובהם המשרד להגנת הסביבה, רשות הניקוז ותוכנית תחבורתית, שלטענתם מהווים תנאי בסיס לקידום הפרויקט. עוד נטען כי ההחלטה התקבלה בתקופת מבצע "שאגת הארי", כאשר הוועדה פעלה במתכונת מצומצמת בשל מצב החירום.
עוד באתר:
המתנגדים מוסיפים כי מעבר לפגיעה האפשרית באיכות האוויר, קיימת גם סכנה לזיהום סביבתי רחב יותר. לטענתם, פעילות המפעל עלולה להשפיע על נחל שורק, נחל שמשון ואף על מקורות מי התהום באזור, דבר שעשוי לגרום לנזק סביבתי משמעותי לטווח ארוך.
עורך הדין נריה בר-און, המייצג את התושבים, מתח ביקורת חריפה על הליך קבלת ההחלטות ואמר: "מדובר בהיתר שנולד בחטא". עוד הוסיף: "רשות הרישוי הוציאה בחיפזון היתר למפעל מהמזהמים שיש, בלי אישור המשרד להגנת הסביבה ובלי אישור רשות הניקוז". לדבריו, ועדת הערר מהווה את ההזדמנות האחרונה למנוע קביעת עובדות בשטח. מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לא נמסרה תגובה.
























