
מאזין שעלה לשידור בתוכנית "שמור וזכור" בקול חי ביקש את הכרעתו של הרב אברהם יוסף בשאלה הלכתית הנוגעת לטקסי סיום לימודים. לדבריו, לאחר שסיים את לימודיו האקדמיים וקיבל הזמנה לטקס הענקת התואר, ביקש לדעת האם מותר ללבוש את הגלימה והכובע הנהוגים בטקס, או שמא יש בכך משום איסור של "ובחוקותיהם לא תלכו".
בתשובתו השיב הרב כי אין מניעה להשתתף בטקס וללבוש את הלבוש המקובל בו. עם זאת, הוא ניצל את השאלה כדי להבחין בין גלימת בוגרי האקדמיה לבין גלימת השופטים בבתי המשפט. לדבריו, גלימת השופטים שונה לחלוטין מבחינה הלכתית, ואף מתח עליה ביקורת חריפה. בתוך כך אמר: "לנו יש שופט עליון אחד, הוא הקדוש ברוך הוא. אף אחד לא שופט עליון".
בהמשך דבריו תקף הרב את השימוש בגלימת השופטים ואת אימוץ סממני הלבוש שמקורם במערכות משפט זרות. הוא הביע ביקורת חריפה גם על המסורת הבריטית של חבישת פאות על ידי שופטים, ואמר כי אילו הדבר היה נהוג גם כיום בישראל, היה בכך ביטוי נוסף לחיקוי דרכי הגויים.
עוד באתר:
בהמשך השיחה נשאל הרב האם קיימת הבחנה בין גלימת שופט לבין גלימת עורך דין. הרב השיב כי יש הבדל מהותי בין השתיים, והסביר שעורך דין הנדרש להופיע בבית המשפט מחויב לכללי המקום. עם זאת הדגיש כי עצם הפנייה לבית משפט אזרחי לצורך תביעה אסורה ללא היתר הלכתי, ורק לאחר קבלת אישור מתלמיד חכם ניתן לפנות לערכאות במקרים המתאימים.
האזינו לדברים המלאים:
























