
המשבר שאיים לטלטל את עונת התיירות של הקיץ מתחיל להיפתר. לאחר אזהרות מפני ביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה עקב מחסור חמור במקומות חניה למטוסים בנתב"ג, הוצגה הבוקר התקדמות משמעותית במאמצים לצמצם את העומס ולאפשר את המשך הפעילות הסדירה של נמל התעופה.
בדיון שנערך בנושא עלה כי עד לסוף חודש יוני צפויים להתפנות משטחי נתב"ג כ-20 מטוסים. לפי ההערכות, מהלך זה צפוי להעניק מענה למצוקת החניה במהלך חודש יולי ולהפחית באופן משמעותי את הסיכון לביטול המוני של טיסות שתוכננו לתקופת החופשות.
מאחורי המהלך עומדים מאמצים משותפים של רשות שדות התעופה ושל שרת התחבורה מירי רגב, שהפעילו לחצים לקידום פתרון מהיר. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בסוגיה, לאחר שהנושא עלה במהלך ישיבת הקבינט, ובעקבות הדיון הוחלט לקדם את פינוי המטוסים כבר בימים הקרובים.
עוד באתר:
למרות ההתקדמות, גורמי המקצוע מבהירים כי המשימה עדיין לא הושלמה. בשלב זה טרם נמצא פתרון מלא לחודש אוגוסט, ולפי ההערכות יהיה צורך לפנות כ-15 מטוסים נוספים כדי למנוע גם בתקופה זו שיבושים וביטולי טיסות. נכון לעכשיו, עדיין לא ברור כמה כרטיסי טיסה עלולים להיות מושפעים אם לא יושלם המהלך.
בענף התעופה מעריכים כי גם הסוגיה הזו תבוא על פתרונה, וכי בסופו של דבר לא יהיה צורך בביטולים נרחבים. ההערכה מתבססת בין היתר על עזיבתם הצפויה של המטוסים ועל פינוי מקומות חניה נוספים. הדחיפות בטיפול במשבר גברה לאחר שאתמול נשבר בנתב"ג שיא חדש מאז פרוץ המלחמה, כאשר כ-75 אלף נוסעים עברו בשדה ביום אחד, ובענף צופים כי היקף התנועה רק ילך ויגדל במהלך חודשי הקיץ.
























