
חצי האי קרים ממשיך לעמוד במוקד העימות בין רוסיה לאוקראינה, כאשר תקיפות חוזרות מצד קייב גורמות לשיבושים משמעותיים בחיי התושבים. בעיר סבסטופול, המרכז העירוני הגדול ביותר באזור, נרשמות הפסקות חשמל נרחבות, הפוגעות בתשתיות חיוניות ומשבשות את שגרת החיים של אלפי משפחות. הגשר שרוסיה בנתה בעלות של מיליארדי דולרים, לצורך חיבור של חצי האי לרוסיה, משמש כעת בעיקר לבריחה המונית של אזרחים מחצי האי.
הממשל הרוסי המקומי הודיע על צעדים לצמצום צריכת החשמל בעקבות הפגיעה במערכת האנרגיה. מושל סבסטופול מטעם רוסיה, מיכאיל רזבוז'אייב, קרא לתושבים להפחית את העומס על הרשת, בעוד שבאוקראינה טען מפקד כוחות המל"טים, רוברט ברובדי, כי הכוחות האוקראיניים תקפו שבע פעמים את תחנת הכוח המרכזית של העיר במהלך שעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי.
במקביל, הלחימה משנה גם את המציאות האזרחית ברחבי קרים. הרשויות שהציבה רוסיה הגבילו את מכירת הדלק כך שיסופק בעיקר לגופים ממשלתיים, בעוד אזרחים ובעלי עסקים מתקשים להשיג דלק. תושבים דיווחו כי התחנות כמעט ריקות, וכאשר ניתן למצוא דלק – מחירו גבוה משמעותית מהרגיל.
עוד באתר:
גם תחושת הביטחון של התושבים נפגעה. לפי עדויות מהאזור, התרעות האזעקה הפכו תכופות בהרבה, ולעיתים נשמעות כמה פעמים ביום. תושבת סבסטופול סיפרה כי העיר הפכה "מסוכנת יותר", בעוד סרטונים שהופצו מסימפרופול מציגים רחובות שוממים, מרכזים מסחריים דלילים ומדפי סופרמרקטים ריקים, כשחלק מהתושבים מתארים את המצב כ"אפוקליפסה".
במסגרת צעדי החירום הודיע מושל קרים מטעם רוסיה, סרגיי אקסיונוב, על השעיית כלל מחנות הקיץ לילדים עד ל-1 בספטמבר. ההחלטה מצטרפת לשורת מגבלות שנועדו להתמודד עם המצב הביטחוני והפגיעה בתשתיות, על רקע החשש מהמשך התקיפות האוקראיניות.
מאז סיפחה רוסיה את חצי האי קרים בשנת 2014, הפך האזור לאחת מנקודות המחלוקת המרכזיות בין מוסקבה לקייב. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שב והצהיר כי בכוונתו להשיב את השליטה על קרים, ובחודשים האחרונים מגבירה אוקראינה את התקיפות לעבר מתקני אנרגיה, בסיסים צבאיים ונתיבי אספקה, במטרה לשבש את היכולות הלוגיסטיות של רוסיה ולהגביר את הלחץ על הקרמלין.
























