
יום לאחר הריסת המבנים בגבעת בית ענות שבהר חברון, הגיעו למקום רבנים מטעם ועדת ההתיישבות של רבני הארץ הטובה, במטרה להביע תמיכה בתושבים ולעודד את שלוש המשפחות שנפגעו מההריסה שבוצעה בידי המנהל האזרחי. הביקור כלל מפגש עם התושבים ונועד להעביר מסר של חיזוק והמשך האחיזה במקום.
במשלחת השתתפו רבה של קריית ארבע, הרב אברהם יצחק שוורץ, ראש ישיבת ההסדר ניר, הרב נועם ולדמן, ורב היישוב גבעת אסף, הרב ינון קליין. הרבנים סיירו בגבעה, שוחחו עם המשפחות והביעו מחאה על ההריסה, תוך הדגשת חשיבות ההתיישבות באזור.
במהלך הביקור אמר הרב אברהם יצחק שוורץ: "הגענו לכאן הבוקר בשם רבני הארץ הטובה כדי למחות על ההרס האלים שהתרחש בגבעה, ולחזק את ידי התושבים שנאחזים כאן במסירות". עוד הוסיף: "אנו כאן הבוקר שלושה רבנים, כמו בית דין, ואנו אומרים פה קבל עם ועדה שבמקום הזה עוד יקום יישוב יהודי. זוהי נקודה אסטרטגית וחשובה ביותר להתיישבות".
עוד באתר:
הרב שוורץ קרא לתושבים להמשיך בפעילותם חרף הקשיים וההתנגדויות, ואמר: "גם אם ישנם גורמים במערכת הביטחון שמתנגדים כיום לגבעה אין לכם מה להתרגש מכך. הם באים וממשיכים הלאה אחרי תקופה קצרה, ואתם נשארים כאן לתמיד". לדבריו, יש לפעול להסדרת המקום באופן רשמי ולחזק את ההתיישבות באזור.
הביקור הסתיים במסר משותף של הרבנים, שלפיו יש להמשיך ולתמוך במשפחות המתגוררות בבית ענות. לדבריהם, לאירועים מסוג זה יש משמעות רחבה עבור עתיד ההתיישבות בהר חברון, והם הביעו תקווה כי בעתיד יוסדר היישוב באופן קבוע.
























