
כוחות ההצלה הוזעקו לרחוב הערמונים בקריית ביאליק בעקבות דיווח על פועל בן 32 שנפל במהלך עבודתו אל תוך בור של מתקן ביוב בעומק של כחמישה מטרים. עם הגעת הצוותים למקום התברר כי מדובר באירוע חילוץ מורכב במיוחד, כאשר הפועל היה לכוד בתוך הבור ומצבו הוגדר קשה.
לוחמי האש מתחנת הקריות, בסיוע היחידה לחילוצים מיוחדים וצוות ייעודי לניטור חומרים מסוכנים, פתחו בפעולות הצלה תחת תנאים מורכבים. תחילה בוצעו בדיקות לאיתור גזים רעילים בתוך הבור, כדי לאפשר כניסה בטוחה של המחלצים. לאחר שהושלמו הבדיקות, ירד אחד מלוחמי האש אל עומק הבור, יצר קשר עם הפצוע והעניק לו אספקת חמצן באמצעות מסכה ייעודית, לפני תחילת פעולת החילוץ.
לאחר חילוצו מהבור העניקו לו צוותי הרפואה טיפול ראשוני בזירה. משה דב כהן, יבגני רטנר ואלחי דיין, חובשי איחוד הצלה, סיפרו: "בסיוע צוותי כיבוי הוא חולץ מהבור אליו נפל תוך כדי עבודתו. לאחר הסיוע הראשוני בזירת האירוע הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו מוגדר קשה".
עוד באתר:
חובש בכיר ביחידת האופנועים של מד"א גיל פשה סיפר: "הפועל שנפל לבור נלכד כשהוא בהכרה מעורפלת. לוחמי האש חילצו אותו מהבור באמצעות ציוד מיוחד והעבירו אותו אלינו. ביצענו בדיקות רפואיות, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח כשמצבו יציב"
מפקד האירוע ציין כי פעולות החילוץ בוצעו במהירות ובמקצועיות, תוך הקפדה על בטיחות הכוחות והפצוע נוכח הסכנה הנשקפת מבורות מסוג זה. נסיבות נפילתו של הפועל נבדקות, ובשלב זה הוא מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נמשך הטיפול הרפואי במצבו.
























