
לאחר יומיים של מאמצים דיפלומטיים, משפטיים ומבצעיים, הושלמו ההליכים לשחרור גופתו של הרב עקיבא ראנד ז"ל, תושב ירושלים כבן 30 שנהרג ביום רביעי בתאונת דרכים קשה בקישינב שבמולדובה. בשבוע הבא צפויה גופתו להגיע לישראל, שם יובא למנוחות בהתאם למסורת ישראל.
כבר עם קבלת הדיווח על התאונה פעלו משרד החוץ, שגרירות ישראל במולדובה והיחידה הבינלאומית של זק"א כדי לסייע לבני המשפחה וללוות את הטיפול באירוע. במקביל, מתנדבי זק"א שהגיעו לזירת התאונה עסקו בכבוד המת, באיסוף הממצאים ובהכנת כל הדרוש כדי לאפשר את הבאתו לקבר ישראל בכבוד הראוי.
במהלך הטיפול נדרשו אנשי היחידה הבינלאומית של זק"א להתמודד עם דרישת הרשויות המקומיות לבצע נתיחה שלאחר המוות. לאחר מגעים ממושכים מול הרשויות ומערכת המשפט במולדובה, התקבלה ההחלטה לשחרר את הגופה ללא ביצוע הנתיחה, ובכך נסללה הדרך להעברת המנוח לישראל.
עוד באתר:
נחמן דיקשטיין, מפקד זק"א אירופה, אמר: "המאמצים שנמשכו כמעט יומיים הסתיימו בסייעתא דשמיא בהצלחה. אני מבקש להודות למשרד החוץ, לשגרירות ישראל במולדובה, לשליח חב"ד במולדובה הרב מנדי אקסלרוד, ולכלל הגורמים בארץ ובמולדובה שפעלו במסירות סביב השעון עד להשלמת המשימה. בזכות שיתוף הפעולה הצלחנו לשמור על כבודו של עקיבא ז"ל, למנוע את נתיחת גופתו ולהביאו לקבר ישראל."
גם סמנכ"ל המבצעים של זק"א, חיים וינגרטן, הודה לכל הגורמים שלקחו חלק במאמץ. לדבריו: "אני מבקש להודות למפקד זק"א אירופה נחמן דיקשטיין על ניהול הטיפול המקצועי והמסור, למחלקה המשפטית של זק"א ולרכז המחלקה מיכאל גוטווין, ליוסי לנדאו, קמב"ץ זק"א מרחב לכיש, למתנדבי היחידה הבינלאומית של זק"א, ולכלל השותפים בארץ ובעולם. תודה מיוחדת לעסקנים מארצות הברית שפעלו מול גורמי הממשל האמריקניים, הרב משה דוד נידרמן (UJO ויליאמסבורג), הרב משה מרגרעטן (צדק) וצבי גלוק (עמודים), אשר תרמו רבות להשלמת המשימה. בזכות שיתוף הפעולה של כולם הושלמו כלל ההליכים, שוחררה גופתו של עקיבא ז"ל ללא נתיחה, והוא יובא לקבורה בישראל בכבוד הראוי."
























