
משרד החקלאות וביטחון המזון הודיע על פתיחת מסלול סיוע חדש לדייגים מקצועיים בים התיכון, שבמסגרתו יחולקו כ-2 מיליון שקלים כפיצוי על תקופות שבהן נאסר עליהם לצאת לים. מטרת התוכנית היא להעניק רשת ביטחון כלכלית לבעלי רישיונות דיג, הנדרשים להשבית את עבודתם כחלק מהמדיניות לשמירה על משאבי הטבע.
הסיוע מיועד לבעלי רישיון דיג מקצועי העוסקים בדיג מסורתי, דיג הקפה ודיג מכמורת. במשרד מציינים כי התמיכה נועדה לצמצם את הפגיעה הזמנית בהכנסותיהם בתקופות שבהן פעילות הדיג נעצרת בהתאם להוראות המקצועיות שנקבעו מדי שנה.
לדברי המשרד, תקופות איסור הדיג נועדו לאפשר לאוכלוסיות הדגים בים התיכון להבטיח את התחדשותן הטבעית. המדיניות נחשבת לכלי מרכזי בניהול משאב הדגה, והיא מיושמת גם במדינות נוספות באזור הים התיכון במטרה לשמור על מערכת אקולוגית מאוזנת ועל עתידו של הענף.
עוד באתר:
בשנת 2026 נקבע כי איסור הדיג יחול במהלך החודשים מאי ויוני. בענף המכמורת תתווסף תקופת השבתה נוספת גם בחודשים יולי ואוגוסט, כדי לאפשר לדגה הצעירה להתפתח ללא הפרעה. במשרד מעריכים כי שילוב בין שמירה על המשאב הימי לבין פיצוי כלכלי יסייע ליישום המדיניות לאורך זמן.
ד"ר דוד אסף, סמנכ"ל בכיר לניהול נגר ומשאבי סביבה במשרד החקלאות וביטחון המזון, אמר: "השבתת הדיג העונתית היא אחד הכלים המרכזיים בניהול משאב הדגה, אך הצלחתה תלויה גם ביכולת לסייע לדייגים שנפגעים ממנה כלכלית. התמיכה נועדה לתת מענה ישיר לפגיעה הזמנית בפרנסת הדייגים. מתן עוגן כלכלי בתקופה זו מאפשר ליישם את המדיניות המקצועית בצורה הוגנת ומאוזנת, מתוך מחויבות משותפת לעתיד ענף הדיג ולשמירה על משאב הדגה בישראל".
























