
פעילות ממושכת של לוחמי הגדוד הצפוני במג"ב עוטף ירושלים הובילה לחשיפת מצבור גדול של אמצעי לחימה שהוטמן בבור מים בכפר אל ג'יב, הסמוך לגבעת זאב. על פי החשד, כלי הנשק נועדו לשמש חוליות טרור לביצוע פיגועים באזור ירושלים ויהודה ושומרון, והסרתם מהשטח מנעה סכנה ביטחונית משמעותית.
החקירה החלה לאחר שכוחות מג"ב, בפיקודו של סנ"צ אלי טובול, קיבלו אינדיקציה מודיעינית על המקום. במשך מספר ימים קיימו הלוחמים תצפיות מסביב לשעון על בור המים, במטרה לזהות חשודים שעלולים להגיע אל אמצעי הלחימה. במקביל, בוצעו ניסיונות להגיע לקרקעית הבור, אך עד מהרה התברר כי עומקו הרב אינו מאפשר זאת באמצעים הרגילים.
כדי להשלים את המשימה הוזעקו למקום צוותי כבאות והצלה, שביצעו שאיבה ממושכת של כ-100 קוב מים מהבור. לאחר מכן הצטרף למבצע צוללן מקצועי, שביצע מספר צלילות מורכבות עד שהצליח להגיע לקרקעית ולאתר את כלל אמצעי הלחימה שהוסתרו במקום.
עוד באתר:
מהבדיקה עלה כי האמל"ח נשמר בתוך שקיות אטומות שנועדו להגן עליו מפני חדירת מים ולשמור על תקינותו לאורך זמן. לצד כלי הנשק נמצאו גם חומרי שימון ואמצעים נוספים לתחזוקתם. לפי ההערכה, ההטמנה בוצעה ימים ספורים בלבד לפני החשיפה, וכעת ממשיכים כוחות הביטחון בחקירת הפרשה בניסיון להתחקות אחר הגורמים שהסתירו את הנשק ומטרותיו.
























