
העימות בין ארצות הברית לאיראן עלה מדרגה במהלך השבת, לאחר שהצבא האמריקני אישר כי ביצע תקיפות נגד מטרות בשטח איראן בתגובה לפגיעה בספינת מטען שנשאה את דגל סינגפור במצר הורמוז. לפי הודעת וושינגטון, היעדים שנבחרו היו מחסני טילים, מתקני כטב"מים ואתר מכ"ם חופי, שנחשבים לחלק ממערך האיומים האיראני באזור.
בטהראן אישרו כי התקיפות פגעו במספר אתרים בדרום המדינה, ובהמשך הודיעו כי כוחות הצבא ביצעו "תקיפות הגנתיות" נגד מטרות הקשורות לכוחות האמריקניים באזור. זמן קצר לאחר מכן דיווח משרד החוץ של בחריין כי המדינה הותקפה במהלך הלילה באמצעות כטב"מים איראניים, במה שנראה כתגובה ראשונית למתקפה האמריקנית.
בכיר איראני נוסף שהגיב להתפתחויות היה היועץ הצבאי למנהיג העליון, מוחסן רזאיי, שטען כי הפעולה האמריקנית מהווה הפרה של מזכר ההבנות בין המדינות. לדבריו, "כל הפרה של המזכר תיענה בתגובה מהירה ונחרצת". רזאיי האשים את וושינגטון בליבוי המתיחות במצר הורמוז והבהיר כי איראן לא תבליג על מהלכים נוספים מסוג זה.
עוד באתר:
בריאיון שהעניק לערוץ אמריקני הוסיף רזאיי כי יש לגבות תשלום מכלי שיט העוברים במצר הורמוז, בטענה שהדבר נדרש לכיסוי הוצאות סביבתיות וביטוחיות. עוד הדגיש: "נוכח המלחמה הממושכת שהייתה במפרץ, אי אפשר שמצב מיצר הורמוז יהיה כפי שהיה לפני פרוץ המלחמה". במקביל, הרשויות באיראן קראו לכלי שיט להפליג אך ורק בנתיבים שעליהם הכריזו משמרות המהפכה והזהירו כי לא יוכלו להבטיח את ביטחונם אם יבחרו במסלולים אחרים.
עוד קודם לכן רמז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי תגובה אמריקנית צפויה להגיע. בהתייחסו לירי לעבר הספינה אמר: "אני לא אוהב את זה שאיראן ירתה אתמול לעבר ספינה". כשנשאל האם ארצות הברית תגיב, השיב בקצרה: "אתם תגלו". זמן קצר לאחר מכן אכן יצאה המתקפה האמריקנית לדרך.
האירועים האחרונים מגבירים את החשש מהסלמה רחבה במפרץ הפרסי, אחד מנתיבי הסחר הימיים החשובים בעולם. במקביל לדיווחים על התקיפות, פורסמו גם טענות באיראן שלפיהן משמרות המהפכה תקפו מטרות אמריקניות במפרץ בתגובה למהלכי וושינגטון.























