
שבת מתוחה במיוחד עברה על תושבי בית אריה שבשומרון, לאחר שחשש לחדירת חשודים ליישוב הוביל להפעלת נוהל חירום ממושך. מאות משפחות קיבלו הנחיה להישאר בתוך הבתים, לנעול דלתות ולסגור חלונות, בעוד כוחות הביטחון מנהלים סריקות מקיפות בניסיון לאתר את החשודים.
האירוע החל בשעות הלילה, כאשר אחד מתושבי היישוב הבחין בשתי דמויות חשודות. בעקבות הדיווח הוזעקה כיתת הכוננות המקומית, ובהמשך הצטרפו כוחות צה"ל וכוחות ביטחון נוספים. בשעה 04:29 הופעלה התרעת "חדירת מחבלים", ותושבי היישוב נכנסו למצב חירום שנמשך עד סמוך לשעה 11:00.
במהלך הסריקות נמצאו סמוך לגדר ההיקפית סימנים המעידים על חדירה אפשרית לשטח היישוב. בנוסף, מצלמות האבטחה תיעדו את החשודים, אולם למרות הפעילות האינטנסיבית קיימת אפשרות כי השניים הצליחו להימלט עוד לפני שכוחות הביטחון השלימו את כיתור האזור.
עוד באתר:
במערכת הביטחון מעריכים בשלב זה כי ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי ולא ביטחוני, וכי החשודים הם שני גנבים. למרות זאת, הוחלט שלא לקחת סיכונים ולבצע חיפושים יסודיים בכל רחבי היישוב, כולל מעבר בין בתים, חצרות ונקודות רגישות, כדי לשלול אפשרות שאחד החשודים עדיין מסתתר במקום.
רק לאחר שעות ארוכות של פעילות הוסרה הכוננות ותושבי בית אריה הורשו לשוב לשגרה. עם זאת, נכון לעכשיו טרם נעצרו חשודים, והחקירה נמשכת במטרה לברר את נסיבות החדירה ואת זהות המעורבים.
























