ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז במסיבת עיתונאים הערב (מוצאי שבת) כי הסכם המסגרת שנחתם בין ישראל ללבנון, בתיווך ארצות הברית, מסמן נקודת מפנה ביחסים בין המדינות ופותח פתח לסיום הסכסוך הביטחוני ואף להתקדמות לעבר הסכם שלום בעתיד. לדבריו, ההבנות שהושגו שומרות על האינטרסים הביטחוניים של ישראל ומבססות מציאות חדשה בגבול הצפון.
נתניהו הדגיש כי אחד הסעיפים המרכזיים בהבנות מאפשר לישראל להמשיך ולהחזיק ברצועת הביטחון בתוך שטח לבנון כל עוד יידרש הדבר להגנת אזרחיה. הוא הבהיר כי הנוכחות תימשך עד שחיזבאללה ושאר ארגוני הטרור יפורקו מנשקם ולא יהוו עוד איום על ישראל. "ארה"ב ולבנון הכירו בזכותה של ישראל לשמור על רצועת הביטחון בתוך לבנון כל עוד הדבר נדרש לביטחוננו", אמר.
ראש הממשלה הציג את ההסכם כפגיעה משמעותית בציר האיראני. לדבריו, איראן ניסתה לאורך כל הדרך להביא לנסיגת ישראל מדרום לבנון, אך מאמציה נכשלו. "לבנון, ישראל וארה"ב בעצם אומרות לאיראן: זה לא עניינכם. אין לכם שום מעמד כאן. אין לכם שום מעורבות ושום תפקיד – לא לכם, לא לחיזבאללה ולא לשום ארגון טרור", הצהיר.
עוד באתר:
במסגרת ההבנות, הוסכם על שני אזורים הסמוכים לקו הצהוב שבהם יבוצע פיילוט ביטחוני. לפי התוכנית, לאחר פירוק תשתיות חיזבאללה מנשקו, יעבור השטח לאחריות צבא לבנון. נתניהו ציין כי מדובר באזורים שהומלצו על ידי צה"ל והגדיר את המהלך כהישג אסטרטגי, לאחר שלדבריו הופעלו לחצים כבדים להביא לנסיגה ישראלית מלאה מהאזור.
בהתייחסו להישגים הצבאיים במערכה, אמר ראש הממשלה כי חיזבאללה ספג מכה קשה במהלך הלחימה. לדבריו, ישראל השמידה כ-90 אחוז ממאגר הטילים והרקטות של הארגון, חיסלה את מזכ"ל חיזבאללה לשעבר חסן נסראללה, את מפקדי כוח רדואן ויותר מ-9,000 מחבלים מאז פרוץ המלחמה. הוא הוסיף כי רק בשבועיים האחרונים חוסלו למעלה מ-200 מחבלים נוספים.
נתניהו הדגיש כי צה"ל ממשיך להחזיק בנקודות אסטרטגיות בדרום לבנון ובהן הבופור, רכס עלי טאהר ובינת ג'בייל, וכי הכוחות ממשיכים להשמיד בונקרים, מנהרות ותשתיות טרור. לצד זאת, ציין כי אחד האתגרים המרכזיים שנותרו הוא ההתמודדות עם איום רחפני הנפץ. "עוד לא סיימנו, יש לנו עוד עבודה לעשות, בעיקר מול הבעיה העולמית של רחפני הנפץ, וגם בזה אנחנו נהיה הראשונים בעולם שנביא פתרון", אמר.
ראש הממשלה הודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, למזכיר המדינה מרקו רוביו, לממשלת לבנון, לשגריר ישראל בארצות הברית יחיאל לייטר ולצוותי המשא ומתן על חלקם בגיבוש ההבנות. לדבריו, ההסכם התאפשר בזכות הישגי צה"ל בשדה הקרב, ההחלטות המדיניות שהתקבלו במהלך המלחמה ועמידתם של תושבי הצפון לאורך התקופה.
בסיום דבריו הציג נתניהו את חזונו לעתיד גבול הצפון והבטיח השקעה נרחבת בשיקום האזור. לדבריו, הממשלה תקצה יותר מ-20 מיליארד שקלים לפיתוח הצפון ולהחזרת השגשוג ליישובים שנפגעו. "זה מה שאני רוצה לראות – גבול שקט בינינו לבין לבנון, גבול של שלום. ובצפון אני רוצה לראות ביטחון, שלום ושגשוג", אמר, והוסיף כי מטרתו היא לשחזר בצפון את תהליך ההתאוששות שהחל ביישובי עוטף עזה.
























