
לאחר הסערה הציבורית סביב מעצרי בני הישיבות, הממשלה עושה צעד משמעותי בדרך לקידום חוק הקפאת המעצרים. כפי שפורסם לראשונה ב'אמס', מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, שיגר הערב מכתב רשמי ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת בועז ביסמוט, ובו ביקש להעלות את הצעת החוק לדיון ולקדם את הליך החקיקה בהקדם.
במכתב מציג פוקס את עמדת הממשלה ולפיה מעצרם של לומדי התורה אינו משיג את מטרתו. "מעצרים אלו של לומדי התורה אינם מקדמים גיוס מקרב הציבור החרדי אלא דווקא מרחיקים גיוס וקיים חשש ממשי לקריעת החבל עם הציבור החרדי עד כדי הגעה חלילה למלחמת אחים וזאת פחות משבוע לפני תחילת תקופת בין המצרים", כתב מזכיר הממשלה.

עוד באתר:
על פי המתווה המתגבש, הקפאת המעצרים תהיה זמנית ותימשך עד לאחר הבחירות, כאשר במקביל יופעל מנגנון פיקוח אפקטיבי על לומדי התורה. במערכת הפוליטית מעריכים כי ועדת החוץ והביטחון תחל כבר ביום שלישי הקרוב בדיונים על הצעת החוק, במטרה לקדם את אישורה בהקדם האפשרי.
המהלך מגיע על רקע התערבותו הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייחס הערב לסוגיית מעצרי בני הישיבות והביע התנגדות חריפה למדיניות הנוכחית. "אם היית שומע באירופה שהמשטרה עוצרת בחורי ישיבה ומכניסה אותם לכלא – היית מזדעזע", אמר נתניהו, כשהוא מציג את עמדתו ביחס לצורך במציאת פתרון שימנע את המשך המעצרים.
במערכת הפוליטית רואים במהלך ניסיון להפחית את המתיחות סביב סוגיית גיוס בני הישיבות ולמנוע החרפה נוספת של המשבר מול הציבור החרדי. כעת נשואות העיניים לדיוני ועדת החוץ והביטחון, שצפויים לקבוע האם החוק אכן יקודם במסלול מהיר ויביא לעצירת המעצרים, לפחות ל-3 החודשים הקרובים.
























