
לאחר שבשבת שעברה הגיעו כ-100 מוחים, השבוע הגיעו כארבע מאות חרדים להפגין בצפת במחאה על יציאת קווי תחבורה ציבורית תוך חילול שבת בפרהסיה.
הפגנה המונית שצפת לא ראתה כמוה זמן רב, התקיימה השבת פרשת בלק במתחם התחנה המרכזית צפת במחאה על יציאת קווי תחבורה ציבורית תוך חילול שבת בפרהסיה.
מדובר בקווים – קו 361 מצפת לחיפה 511 קו מצפת לקריית שמונה וקו 367 מצפת לנהרייה שמעלים נוסעים ויוצאים בתוך השבת כשעה וחצי לפני יציאת השבת, בשעה 6:00 תוך חילול שבת בפרהסיה.
עוד באתר:
בהפגנה השתתפו יהודים חמים לדבר ה' מכל קהילות הקודש וגווני הקשת של ציבור שומרי התורה והשבת בעיה"ק צפת תובב"א שהתאספו בהמוניהם להביע את הכאב על חילולה של שבת קדשינו בריש גלי, ובדרישה נחרצת מכל הגורמים הרלוונטים והמשפיעים לעצור מיידית את חילול השבת בפרהסיה.
ההפגנה התנהלה באופן מכובד ומרשים לפי הנחיות המארגנים, הציבור שר שירי שבת וזעק מעומק הלב את זעקת השבת המתחללת מבלי להיגרר לפרובקציות מיותרות, למרות מספר ניסיונות מצד אנשים שהתנגדו להפגנה לגרור את המפגינים לפרובוקציות.
בהפגנה נעצרו שישה מוחים ובשעות אלו נעשים פעולות כדי לשחררם בהקדם.
ממארגני ההפגנה נמסר: "אנו מלאי סיפוק על ההצלחה הגדולה בהתאספותו של ציבור ענק לזעוק בריש גלי קבל עם ועולם ששבת קדשינו לא תהיה למרמס בחוצות העיר, על קידוש שם שמים שמכפר על עוון חילול ה'. וכוונתינו להמשיך בהפגנות ולהגדיל את מספר המשתתפים כל עוד קווי התחבורה ימשיכו לפעול.
במקביל להפגנות נעשים פעולות ע"י עסקני העיר צפת של הידברות מול הגורמים הרלוונטים כדי להביא קץ לחילולי השבת המתמשכים בתחבורה הציבורית.
כפי שפרסמנו ביום חמישי האחרון, במודעות גדולות שנתלו בכל רחבי העיר צפת בסוף השבוע החולף נכתב:
"לקראת שבת לכו ונלכה"
המוני בית ישראל תושבי צפת מכל קהילות הקודש זקנים עם נערים, יתאספו בהמוניהם השבת פרשת בלק
למעמד מחאה
נגד חילולי השבת הנעשים ע"י חברת 'נתיב אקספרס' בהוראת משרד התחבורה, בהפעלת קווי תחבורה ציבוריים, קו 361 לחיפה קו 511 לקריית שמונה וקו 367 לנהרייה, היוצאים ב18:00 אחה"צ בעצם יום השבת תוך רמיסת כבוד השבת עד עפר.
מעמד המחאה יחל בשעה 17:45 במתחם התחנה המרכזית צפת
נזעק בהמוננו מעומקא דליבא שיופסקו חילולי השבת בעירנו. כולנו כאחד למען כבוד שמים, איש לא יעדר!
איגוד אוהבי השבת בעיה"ק צפת מכלל קהילות הקודש.
לקריאת הקודש נענו מאות מתושבי העיר והגיעו להביע את הכאב על חילולה של שבת קדשינו בריש גלי.
























