
העימות בין ארצות הברית לאיראן ממשיך להחריף, כאשר הלילה דווח באיראן על סדרת פיצוצים נוספת במחוז סיריק שבדרום המדינה. הטלוויזיה הממלכתית האיראנית טענה כי כמה חימושים פגעו באזור הכפר טאהרווי, ובהם גם מגדל תקשורת מקומי. במקביל, בכיר אמריקני אישר כי כוחות פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית ממשיכים לפעול במרחב מצר הורמוז.
ההתפתחות מגיעה יממה לאחר התקיפה האמריקאית שבוצעה בתגובה לפגיעת כטב"ם איראני בספינת מטען שנשאה את דגל סינגפור. לפי הדיווחים, מטוסי ארצות הברית תקפו מחסני טילים, בסיסי כטב"מים, מתקנים צבאיים באי קשם ומערכות מכ"ם לאורך חופי איראן, במטרה לפגוע ביכולות המבצעיות של טהרן באזור.
ברקע הלחימה נמשכים גם המאמצים המדיניים. על פי דיווח ברשת "אל-ערביה", קטר צפויה לארח שיחות בין וושינגטון לטהרן בנושא שחרור כספים איראניים שהוקפאו במשך שנים, בעוד פקיסטן אמורה לארח מסלול שיחות נוסף שיעסוק בעתיד תוכנית הגרעין של איראן. המגעים מתקיימים למרות המתיחות הצבאית והאשמות ההדדיות בין הצדדים.
עוד באתר:
סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי. די. ואנס, התייחס לתקיפות והעביר מסר תקיף לטהרן. לדבריו, "איראן חתמה על הסכם שלום, אנחנו כיבדנו אותו. אם יש חוסר הסכמה בנוגע לדרך שבה מזכר ההבנות מיושם, הם יכולים להרים את הטלפון, אבל אלימות תיענה באלימות". הוא הדגיש כי מטרת ההבנות היא להבטיח את חופש השיט במצר הורמוז ואת המשך זרימת הנפט לשווקים העולמיים.
ואנס הוסיף כי מבחינת וושינגטון קיימות שתי אפשרויות בלבד. "אם נחתום על ההסכם הסופי אז נהדר. אם לא, אז נשמיד את הגרעין האיראני. הם הרבה יותר חלשים כמדינה, אז הגישה שלי היא שאמריקה מנצחת ככה או ככה". לדבריו, ארצות הברית העניקה לאיראן הזדמנות לשנות את מדיניותה כלפי המערב, אך הבהירה כי לא תהסס להפעיל כוח אם תידרש לכך.
בסיום דבריו התייחס ואנס גם למצבה של תוכנית הגרעין האיראנית וטען כי יכולת העשרת האורניום של איראן הושמדה. "הדבר שאתה צריך להרוס בתוכנית הגרעין הוא היכולת שלהם להעשיר אורניום, יכולת שהושמדה. ערכת האבק הגרעינית שנותרה היא משהו שנרצה להשיג, אבל גם אם לא נשיג אותו, הוא קבור עמוק מתחת לאדמה ואין להם את היכולת להפוך אותו לנשק גרעיני. תוכנית הגרעין שלהם מושמדת, ולכן הדבר שאנחנו מדברים עליו הוא האפשרות לדחוק אותם עוד יותר לאחור באמצעות המשא ומתן".























