
המתיחות במפרץ עולה מדרגה: כוחות פיקוד המרכז האמריקני ביצעו הלילה תקיפות נוספות נגד מטרות איראניות באזור מצר הורמוז, לאחר שלטענת וושינגטון איראן הפרה שוב את הסכם הפסקת האש ותקפה מכלית נפט מסחרית.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי מטוסים אמריקניים תקפו אתרי אחסון של טילים וכטב"מים איראניים, לצד אתרי מכ"ם חופיים, בעקבות מה שהגדיר כהפרת הסכם הפסקת האש. "ייתכן בהחלט שהם לעולם לא ילמדו", אמר טראמפ. "ייתכן שיגיע שלב שבו כבר לא נוכל לנהוג באיפוק, וניאלץ להשלים באמצעים צבאיים את המשימה שהתחלנו בה בהצלחה רבה".
טראמפ הוסיף איום חריף במיוחד: "אם זה יקרה, הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תתקיים עוד".
עוד באתר:
לפי הודעת פיקוד המרכז האמריקני, התקיפות בוצעו לאחר שאיראן קיבלה הזדמנות לכבד את הפסקת האש, אך בחרה שלא לעשות זאת. בוושינגטון טוענים כי כוחות איראניים שיגרו כטב"ם מתאבד שפגע במכלית M/T Kiku, הנושאת דגל פנמה, בעת שעברה סמוך למצר הורמוז ועל סיפונה יותר משני מיליון חביות נפט גולמי.
בין יעדי התקיפה האמריקנית: תשתיות מעקב צבאיות, מערכות תקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון כטב"מים ויכולות להנחת מוקשים. פיצוצים דווחו באזור עיר הנמל סיריכ, באי קשם, ובערי הנמל בנדר לנגה ובנדר קונג.
בפיקוד המרכז האמריקני הדגישו כי מעבר כלי שיט מסחריים דרך מצר הורמוז נמשך, וכי כוחות ארה"ב "נותרים ערניים, קטלניים ומוכנים".
במקביל, נמשכת ההסלמה גם בזירות נוספות במפרץ. משרד הפנים של בחריין עדכן על אזעקות שנשמעו ברחבי המדינה, וכלי תקשורת פרו־איראניים דיווחו על מתקפת כטב"מים לעבר יעדים אמריקניים בממלכה. גם בכווית דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות שיגורי טילים וכטב"מים לעבר המדינה.
מדובר בלילה שני ברציפות של חילופי מהלומות בין ארצות הברית לאיראן, כאשר טהראן מנסה, לפי הדיווחים, להגיב על התקיפות האמריקניות באמצעות פגיעה ביעדים אמריקניים ובמדינות המפרץ — בעוד וושינגטון מבהירה כי לא תאפשר לאיראן לשבש את נתיב השיט האסטרטגי במצר הורמוז.























