משמרות המהפכה באיראן פרסמו הלילה תיעוד של טילים ששוגרו לעבר בחריין וכווית, בתגובה לתקיפות האמריקניות בדרום איראן. בסרטון שפרסם הארגון נראים הטילים שהוכנו לשיגור, כאשר על אחד מהם נכתב מסר מאיים ובוטה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והכוחות האמריקניים באזור.
“ההצלחה היחידה שתהיה לטראמפ היא להגדיל את ההכנסות של יצרני ארונות המתים וכיסאות הגלגלים עבור חייליו במלחמת התבוסה הזו”, נכתב על הטיל.
המסר האיראני נועד לשדר כי טהרן רואה בתקיפות האמריקניות חציית קו, וכי תגובתה אינה מסתכמת רק במישור הצבאי אלא גם בלוחמה תודעתית ישירה נגד ארצות הברית ונשיאה.
עוד באתר:
שיגור הטילים לעבר בחריין וכווית מגיע על רקע ההסלמה בין וושינגטון לטהרן, ולאחר תקיפות אמריקניות בדרום איראן. שתי המדינות המפרציות נחשבות בעלות חשיבות אסטרטגית עבור ארצות הברית, בין היתר בשל הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור.
באיראן מנסים להציג את הירי כתגובה מחושבת שנועדה להרתיע את ארצות הברית מהמשך התקיפות, אך עצם הפגיעה במדינות המפרץ עלולה להרחיב את מעגל ההסלמה ולגרור תגובות נוספות מצד וושינגטון ובעלות בריתה.
בשלב זה, עיקר המסר מטהרן הוא ברור: משמרות המהפכה מבקשים להפוך את הזירה המפרצית לחלק בלתי נפרד מהעימות מול ארצות הברית — ולהבהיר כי כל תקיפה באיראן עלולה להיענות בפגיעה באינטרסים אמריקניים באזור.
























