שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של דרום סודן, ד"ר ג'יימס פיטיה מורגן, הגיע היום לביקור ותפילה ברחבת הכותל המערבי, במסגרת ביקורו המדיני בישראל.
את פניו קיבלו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי סולי אליאב. במהלך הביקור סקרו בפניו את ההיסטוריה של הכותל המערבי, את משמעותו לעם היהודי כשריד בית מקדשנו, ואת מקומו כמוקד תפילה, תקווה וכיסופים לאורך הדורות.
רב הכותל ומנכ"ל הקרן הודו לשר החוץ על יחסי הידידות בין דרום סודן למדינת ישראל, ועל התמיכה שמביעה מדינתו בישראל.
עוד באתר:
במהלך הביקור נשא שר החוץ דברים מרגשים ואמר: "נולדתי וגדלתי במשפחה נוצרית, וכל חיינו למדנו מתוך התנ"ך על ההיסטוריה של העם היהודי, על הסבל שעבר, אך גם על הניצחונות הגדולים שלו. למדנו כי הבטחתו של אלוקים לעם היהודי היא נצחית — הוא מעולם לא נטש אתכם, וממשיך לעמוד לצדכם עד היום הזה".
מורגן הוסיף: "גם ברגעים של קושי, אסור לאבד את התקווה. אתם עם מבורך ונבחר, וירושלים היא ביתו של אלוקים. ההיסטוריה המשותפת שלנו, החל מיציאת מצרים ועד ימינו, היא תזכורת בלתי פוסקת לכך שהעם היהודי תמיד יישאר ותמיד ינצח". בהמשך נשאו רב הכותל ושר החוץ פרק תהילים ותפילה מיוחדת לשלום המדינות והעמים. לאחר מכן הטמין השר פתק בין אבני הכותל המערבי.
בסיום הביקור חתם שר החוץ של דרום סודן בספר המבקרים וכתב: "אני שמח להיות כאן היום יחד עם כל חברי המשלחת שלי מדרום סודן. אנו, בדרום סודן, עומדים בסולידריות עם העם היהודי ועם מדינת ישראל. תמיד נתפלל לשלום, לאהבה ולשגשוג של הארץ הקדושה הזאת".























