מעמד כבוד התורה נערך ביום שישי האחרון בשכונת 'קרית הרצוג' בבני ברק, כאשר נתמנה הגאון רבי אליעזר רוט חתנו של מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין לכהן כרב קהילת 'כרם ישראל', לאחר פטירת המרא דאתרא הקודם, הגאון רבי ישעיה פרנקל זצ"ל. במעמד השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל, מנהיגי הדור, פוסקי הדור, עמודי ההוראה, ורבני הקהילות.
בתחילת המעמד האזינו הנוכחים לברכת קדשו של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו, אשר למרות חולשתו טרח והגיע במיוחד למעמד, ונשא דברי ברכה: "נברך את כבוד הרב שליט"א על ההכתרה, ה' יעזור שינהל את כל המשא, וישמעו דבריו לכולם, ויהיה הצלחה לאורך ימים טובים עד ביאת משיח צדקינו במהרה בימינו אמן".
כאשר לאחר מכן אף חתם מרן ראש הישיבה בכתב יד קדשו על 'כתב ההכתרה' אותו מסר לאחר מכן מרן הגר"י זילברשטיין לחתנו הגר"א רוט, ולסיום נעמדו גדולי ישראל לריקוד מרגש לכבודה של תורה בשירת 'סימן טוב ומזל טוב' – 'והיה כעץ שתול על פלגי מים'.
עוד באתר:
לאחר מכן כיבד מנחה המעמד הרה"ג רבי משה מרדכי אנגלרד את חמיו של הרב החדש, מרן הגר"י זילברשטיין לשאת את המשא המרכזי לכבוד מעמד ההכתרה, בעודו מחשמל את האווירה: 'לפני שמונים וחמש שנה בדיוק כהיום הזה, נהרג על קדושת שמו יתברך מרן הגה"ק רבי אלחנן וסרמן, קדוש ה'. כידוע שרבי אלחנן היה בפרוץ המלחמה בארה"ב והוא חזר במיוחד כדי לא להשאיר את עדת צאנו כצאן אשר אין להם רועה. ידוע שמרן ממשיך את המורשת של מרן רבי אלחנן בשכונה ב'רמת אלחנן', בתלמוד תורה 'אהל תורה' על שם בית מדרשו. והרב תמיד אומר שתושבי רמת אלחנן הם צאצאים רוחניים של רבי אלחנן, אין יותר מתאים מהיארצייט של רבי אלחנן שחזר לאירופה כדי להיות רועה צאן לצאן מרעיתו, ביום הזה להעמיד, כמו שמורנו המרא דאתרא הרב שוורץ שליט"א הזכיר, להעמיד לצאן רועה הגון ומקובל, שזכה לשימושה של תורה אצל חמיו וקנה את חלקו בתורה בתורה ובהוראה. נתכבד כעת בהדרת כבוד ובחרדת קודש לשמוע את המשא המרכזי, משא קודשו של מרן".
ברגע של ענווה ופשטות הגיב הרב זילברשטיין בספונטניות ואמר למנחה: 'הכוונה הייתה אלי?', כשלאחר מכן מוסיף בבת שחוק: 'הייתי בטוח שאשמע כעת דרשה יפה'.
את דבריו פתח הגר"י זילברשטיין בשאלה הלכתית מרתקת האם מותר לגור בעיר שאין בה רב?, בעודו מרחיב מדברי הפוסקים בענין זה, וציטט את דברי הביאור הלכה שכתב שרב קהילה קודם לשליח ציבור, אפילו בקהילה כזו שאינם יודעים להתפלל כלל. והוסיף את דברי החתם סופר, שאמר שמאחר וחז"ל אסרו לגור בעיר שאין בה רופא, הדבר כולל רופא לגוף ולנפש, והוא רב קהילה.
את דבריו חתם מרן הרב זילברשטיין: "אני רואה היום לפעמים במקומות שאנשים גרים, במקומות קצת רחוקים, כל מיני עיירות בארץ ישראל, אני לא רוצה להגיד שמות, הייתי פעם באיזה מקום ליד שפת הים, איזה מקום נפלא, איזה רוחות מנשבות שם, אבל רב לא גר שם, אמרתי לכולם אני לא יודע אם מותר פה להיכנס למקום הזה, זה עיר שאין בה רב, אסור להיכנס שם. מישהו היה מאמין להלכה כזאת?, אם אין רב אז אין השראת השכינה במקום, כי לא יודעים לנהוג על פי תורה והלכה".
לאחר מכן עורר הגר"י זילברשטיין את קהל המשתתפים על החובה והזכות על כל אב ללמוד עם בניו, ולקיים את ציווי התורה 'ושננתם לבניך', כי התורה מגנא ומצלא:
"אני רוצה להגיד לכם חבריי, יש לי איזה הערה גדולה מאד להגיד, אני רואה לפעמים משפחות שהאבא כמובן שומר תורה, אבל הוא לא לומד תורה עם הילדים שלו, אין לו זמן כנראה, ואני רואה את הילד מסתובב ככה בחוסר מעש, אמרתי לאבא שלו, תסלח לי, הילד שלך אין לו מי שילמד איתו, מסתובב פה ילד, שאינו יודע בין ימינו לשמאלו, ואתה לא מקיים את חובתך".
בסיום משאו, בירך מרן את חתנו לרגל כניסתו לתפקיד החדש: "חתני הגאון רבי אליעזר, ברוך השם הוא לומד טוב מאוד, בכל מקום שאין מי שילמד תורה, הוא מופיע וממלא את המקום טוב טוב ומרביץ תורה לעדרים, ובעזרת השם גם במקום הקדוש הזה הוא ימלא את מקום הרבנות בצורה הטובה ביותר".
"אני רוצה לסיים, יש לי מחברת שלמה להגיד, אך לא אגיד אותה, יש כאן תלמידי חכמים ואיני רוצה להטריח אותם. אני רוצה לברך את כל התלמידי חכמים שהגיעו פה לכבודה של תורה ולחזק את התורה, נזכה כולנו יחד לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו, והרב שליט"א יצליח בכל העניינים, ונאמר אמן".
לאחר מכן רקדו ההמונים לקול צלילי התזמורת, כאשר מרן עמוד ההוראה ירד יד ביד עם חתנו הגר"א רוט לרקוד עם בני הקהילה שקיבלו את רבם החדש באהבה ובכבוד רב, כראוי וכיאה לכבודה של תורה.
במעמד השתתפו, מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו, רב העיר ב"ב הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שטרח לבוא למרות חולשתו הגדולה, הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, הגר"א גרבוז והגרב"ד דיסקין ראשי ישיבת ארחות תורה שנשאו דברי ברכה במעמד, הגאון רבי יוסף אפרתי שהאריך לתאר את הקשר של הרב עם זקנו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגה"צ רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן רב מערב ב"ב, מרא דאתרא שכונת קרית הרצוג הגרי"א שוורץ, הגרח"י בידרמן שתיאר לפני קהל ההמונים את הקשר ההדוק של הרב החדש עם חמיו הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל בעל 'להורות נתן' אשר אף הסמיך לרבנות את הגר"א רוט, והגר"מ חזקיהו רבה הספרדי של קריית הרצוג, כמו"כ הובא במעמד מכתבו של מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א ע"י הגאון רבי יוסף ליברמן רב בית הכנסת בית תפילה בקרית הרצוג.





























































































































