
במקביל למו"מ מול ארה"ב, המשטר האיראני מנסה לפתוח זירת עימות נוספת – הפעם במישור המשפטי הבינלאומי. לפי דיווח שפורסם ברשת "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, המנהיג העליון מוג'תבא חמינאי, שלא נראה בפומבי מאז תחילת מבצע "שאגת הארי" וחיסול אביו, קרא לקדם הליכים משפטיים נגד ישראל וארצות הברית בטענה כי ביצעו שורת פשעים נגד איראן.
המסר הועבר במסגרת אירועי שבוע המשפט באיראן, ובו נטען כי ישראל וארצות הברית אחראיות, בין היתר, ל"הפרת זכויות של האומה האיראנית", "הריגת יחידים", "גרימת נזק לאיראן", "מתקפות על מרכזים רפואיים ושירותים", "רצח תינוקות" ו"פשעי מלחמה". על פי הדיווח, הועלתה דרישה להביא את הטענות הללו לבתי משפט באיראן ובזירה הבינלאומית.
בדבריו נכתב גם כי "יש לתפוס את הפושעים ולהעניש אותם על מעשיהם הפליליים". בנוסף נטען כי "ההודאות ואפילו הגאווה החצופה של כמה ממנהיגי האויב האמריקאי והציוני בפשעים אלה מהוות הודאה בביצוע פשע ויכולות לסלול את הדרך למעקב משפטי ומשפטי אחר מקרים אלה".
עוד באתר:
כזכור, על פי דיווחי ארגוני זכויות אדם שונים, במהלך המחאות באיראן שקדמו למבצע "שאגת הארי", נהרגו כ־42 אלף מפגינים, בהם נשים, ילדים וצעירים, בעוד שהקהילה הבינלאומית נמנעה מצעדים משמעותיים נגד המשטר.
לטענות הללו הצטרף גם תחקיר חדש של "איראן אינטרנשיונל", שלפיו בית החולים ע'ראזי באספהאן הפך במהלך דיכוי ההפגנות בינואר למוקד פעילות של כוחות הביטחון. לפי העדויות שפורסמו, אנשי הביטחון מנעו טיפול בפצועים, העלימו גופות ואף מחקו רישומים רפואיים במטרה לטשטש את היקף ההרוגים. הפרסום מוסיף נדבך נוסף לביקורת על התנהלות המשטר האסלאמי האכזרי.
























