ביום חמישי בערב, אפפה התרגשות רבה את מעונו של הגאון מרן רבי משה שטרנבוך, עת התקיים במקום מעמד של מצוות 'ראשית הגז'. לקראת המעמד, שיגר רבי משה שטרנבוך שליח מיוחד שרכש עבורו כבשים מיוחדים עם אליה, ללא שום חשש הכלאה, המותאמים ביותר לקיום המצווה.
המעמד נערך בהשתתפותם של רבני ואברכי רשת הכוללים "תשובות והנהגות" העומדת בראשותו. מתוך ששת סניפי הכולל הפזורים ברחבי הארץ, הגיעו למעמד אברכי הסניף בשכונת גאולה בירושלים, כהוקרה מיוחדת לרגל מעמד ה'סיום' שעורכים בימים אלו האברכים על החומר שלמדו במשך כשנה וחצי. טרם קיום המצווה, מסר מרן רבי משה שטרנבוך את שיעורו השבועי והרחיב בסוגיית מחיצות בסוכה – הנושא הנלמד בימים אלו בעיון בין כותלי הכולל. לאחר מכן המשיך בקיום מצוות ראשית הגז.
מרן רבי משה שטרנבוך מסר את הצמר לידיו של הכהן המקבל – כ"ק האדמו"ר מפינסק קרלין, בעוד המשתתפים פוצחים בשירת "לעשות נחת רוח". האדמו"ר מפינסק קרלין קיבל את הצמר, הניף אותו והחל לרקוד עמו. בשיא המעמד פתח האדמו"ר מפינסק קרלין בריקוד יד ביד עם הגר"מ שטרנבוך. בעיצומו של הריקוד הכניס האדמו"ר גם את ראש הכולל, בנו של הגר"מ, הגה"צ רבי חיים עוזר שטרנבוך, ופרץ עמו בריקוד.
עוד באתר:
בהמשך המעמד בירך האדמו"ר בברכת כהנים את הגר"מ שטרנבוך, ואיחל לו אריכות ימים ושנים טובות, בריאות והמשך הנהגת בית ישראל. הגר"מ שטרנבוך השיב לו בברכה מיוחדת ואיחל לו הצלחה מרובה, רוב נחת, ושכל צאצאיו יהיו עוסקים בתורה ובמצוות.


























































