
טרגדיה בסעודיה: לפחות 14 בני אדם נהרגו בהתרסקות מסוק של חברת הנפט הממשלתית ארמקו. על פי הודעת משרד האנרגיה הסעודי, המסוק התרסק היום .(ראשון) בסביבות השעה 06:00 בבוקר (שעון מקומי), וכל הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליו נספו. עוד נמסר כי כל ההרוגים הם אזרחים סעודים.
בהודעת משרד האנרגיה לא נמסרו בשלב זה פרטים על נסיבות ההתרסקות או על הגורם האפשרי לאסון. הרשויות הסתפקו באישור מספר ההרוגים ובציון כי כלל יושבי המסוק נהרגו במקום, מבלי לפרסם מידע נוסף על החקירה המתנהלת.
המסוק היה שייך לחברת ארמקו, חברת הנפט הגדולה בעולם, הנמצאת בבעלות רוב של ממשלת סעודיה. החברה ממלאת תפקיד מרכזי בתעשיית האנרגיה העולמית ונחשבת לאחת היצואניות הגדולות ביותר של נפט.
עוד באתר:
האסון מתרחש בתקופה רגישה עבור ארמקו, שנאלצה בתקופה האחרונה להתמודד עם השלכות המלחמה מול איראן על שוק האנרגיה. לפי החברה, שיבושי האספקה ועליית מחירי הנפט אילצו אותה לבצע התאמות לוגיסטיות, ובכללן הסטת חלק מיצוא הנפט לצינור חלופי כדי לעקוף את מצר הורמוז, שנפגע מהשלכות הלחימה.
בשלב זה לא ידוע האם קיים קשר כלשהו בין פעילות החברה בתקופה האחרונה לבין התרסקות המסוק. הרשויות בסעודיה טרם פרסמו ממצאים ראשוניים, והחקירה לבירור נסיבות התאונה נמשכת.
























