
פרקליטות המדינה הודיעה היום כי בקשה לפתוח בבדיקה בעניינו של יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, הועברה לבחינת הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל. ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה שעסקה בהתבטאותו של גפני, שבה קרא לנציגי מפלגתו ברשויות המקומיות להפסיק את שיתוף הפעולה עם המשטרה.
הרקע לפרשה הוא מכתב ששלח גפני לפני כחודש לכלל נציגי דגל התורה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. במכתב, שנשלח בעקבות הזעם בציבור החרדי על מעצרי בני ישיבות ואברכים ב'עוון' לימוד תורה, הורה להקפיא את שיתוף הפעולה עם המשטרה והשיטור העירוני עד להודעה חדשה.
במכתבו כתב גפני: "בעקבות התערבות משטרת ישראל במעצר האברכים ותלמידי הישיבות לומדי התורה, ושלא נהיה חלילה שותפים לפגיעה בתורה הקדושה ובלומדיה, אני מבקש להפסיק לאלתר את שיתוף הפעולה עם נציגי המשטרה, לרבות השיטור העירוני, בכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ, עד להודעה חדשה".
עוד באתר:
ההנחיה הופנתה לכלל נציגי התנועה ברשויות המקומיות, והיא כללה השפעה על שיתופי הפעולה השוטפים בין הרשויות למשטרה בתחומים שונים, ובהם ביטחון, סדר ציבורי, תנועה ושיטור עירוני. המהלך הגיע בעיצומו של המשבר סביב חוק הגיוס, לאחר שורת מעצרים של בני ישיבות, כאשר המשטרה הפכה בפועל לכלי אכיפה נגד לומדי התורה.
בשלב זה מדובר בהעברת הבקשה לבדיקה בלבד, וטרם התקבלה כל החלטה באשר לנקיטת צעדים נוספים. במקביל, הסוגיה ממשיכה לעורר הדים במערכת הפוליטית והמשפטית, על רקע המתיחות המתמשכת בין הציבור החרדי לבין רשויות האכיפה.
























