
אלוף (מיל') יפתח רון טל הביע תמיכה נחרצת בהסכם הביטחוני החדש בין ישראל ללבנון, והגדיר אותו כאחד ההישגים המדיניים החשובים ביותר של השנים האחרונות. בריאיון ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' בהגשת אבי מימרן אמר כי מדובר במהלך חסר תקדים, שמייצר מציאות אסטרטגית חדשה בגבול הצפון. "אני חושב שזה הסכם טוב מדי מכדי להיות אמיתי", אמר, והוסיף: "אני מנסה מהבוקר למצוא איזה משהו רע… תאמין לי, אבי, שאני לא מצליח למצוא".
לדבריו, עצם העובדה שמדינת לבנון חתמה לראשונה על הסכם ביטחוני עם ישראל היא הישג משמעותי בפני עצמו. רון טל מנה שורה של יתרונות, ובהם ניתוק הזירה הלבנונית מהזירה האיראנית, שיתוף הפעולה בין לבנון, ישראל וארצות הברית מול ארגון הטרור חיזבאללה, והמשך נוכחות צה"ל ברצועת הביטחון. "אנחנו למעשה כורתים ברית… בדרך להסכם עם מדינת לבנון, כאשר אנחנו באמת בהסכם הזה מבטיחים ומקדמים מאוד את ביטחונה של מדינת ישראל ואת ביטחונם של תושבי צפון מדינת ישראל. זה אירוע שאי אפשר להפריז בחשיבותו".

עוד באתר:
בהתייחסו לחשש כי צבא לבנון לא יצליח למנוע את התחזקות חיזבאללה, הסביר רון טל כי ההסכם מעניק לישראל מרחב פעולה מלא. "אם צבא לבנון ייכשל בתפקידו, צה"ל נמצא במרחב, ולצה"ל יש חופש פעולה אסטרטגי, מבצעי, אופרטיבי". לדבריו, גם אם הניסוי עם צבא לבנון לא יצליח במלואו, ישראל אינה כבולה ותוכל לפעול נגד כל איום שיתפתח בשטח.
רון טל אף רואה בהתנגדות חיזבאללה להסכם סימן חיובי. "איך אתה יודע שההסכם הוא טוב? אתה רואה את ההפגנות של החיזבאללה כנגד ממשלת לבנון", אמר. לדבריו, הזעם שמפגין ארגון הטרור כלפי ההסכמות החדשות מעיד כי הן פוגעות באינטרסים שלו ומשרתות את ביטחונה של ישראל.
בהמשך הריאיון התייחס גם למצב ברצועת עזה והעריך כי הלחץ על ארגון הטרור חמאס רק הולך וגובר. לדבריו, צה"ל שולט ביותר מ-60% משטח הרצועה, ממשיך לפגוע בתשתיות הארגון ומונע ממנו לבנות מחדש את כוחו. "החמאס לא מתחזק מיום ליום… הוא נהיה הרבה הרבה יותר חלש", אמר, והוסיף כי ארגון הטרור ניצב בפני שתי אפשרויות בלבד: "או שהוא ייכנע וימסור את נשקו, או שאנחנו נכניע אותו בכוח הזרוע".
האזינו לראיון המלא, מתוך 'המהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן:























