
עצרת המחאה נגד מעצר לומדי התורה שנדחתה ממוצאי שבת למחר יום שני – מתפצלת נכון לשעה זו לשני מוקדים נפרדים בעיר, בעוד שתי ההתארגנויות טוענות להשתתפותו של מרן הראשון לציון הגר"י יוסף, וטרם התקבלה הכרעה רשמית בנושא.
הערכות בעיר בני ברק לקראת עצרת מחאה נגד המשך רדיפת עולם התורה ומעצר בחורי הישיבות ואברכים. לאחר שהוחלט על דחיית מועד המעמד ממוצאי שבת ליום שני הקרוב, חלה התפתחות משמעותית בשטח: עקב חילוקי דעות עקרוניים בין הגורמים המארגנים באשר לאופי ולמיקום המחאה, כרגע, האירוע בפרסומים השונים מדובר על שני מוקדים מקבילים ונפרדים לחלוטין ברחבי העיר.
המוקד הראשון המתוכנן הוא כינוס במתחם סגור, שיתקיים בהיכל הגדול של בית המדרש מכנובקה בעלזא במרכז בני ברק. על קריאה זו חתם הגאון רבי מסעוד בן שמעון – רב העיר בני ברק, מתוך עמדה לפיה יש לקיים את המעמד במקום מתוחם ומבוקר, ובכך למנוע חשש מגלישה לעימותים או להפרות סדר ציבוריות ברחובה של עיר. במודעה זו מתפרסם כי מרן הראש"ל ישתתף בה.
עוד באתר:
מנגד, המוקד השני שנערך במקביל הוא עצרת המונים המתוכננת המקורית שתוכננה למוצ"ש, תחת כיפת השמיים, בראשותו של רב קהילת 'הליכות משה' הגאון הרב שבתי לוי ובתמיכת שני חברי מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי משה מאיה ומרן הגאון רבי שלמה מחפוד – ראש בד"ץ 'יורה דעה'.
במרכז חילוקי הדעות ניטשת כעת אי-בהירות משמעותית סביב השתתפותו של מרן הרא"ל הגר"י יוסף. נכון לשעות אלו, המארגנים של שתי העצרות – הן זו שבאולם הסגור והן זו שברחוב – טוענים באופן עצמאי כי הראשון לציון צפוי להגיע ולשאת דברים. מכיוון שטרם יצאה הודעה רשמית או הכרעה סופית מטעם ביתו של הרב, הנושא נותר פתוח ומייצר עניין רב בקרב הציבור.
המצב הנוכחי יוצר חוסר בהירות בשטח בקרב אלפי האברכים ובני הישיבות בבני ברק, הממתינים להוראה ברורה ואחידה יותר לקראת יום שני כדי לדעת לאיזה מן המוקדים עליהם להגיע.
במכתב עליו חתומים שניים מחברי המועצת, תחת הכותרת "לך כנוס את כל היהודים", קוראים מרן הגר"מ מאיה ומרן הגר"ש מחפוד להשתתף בעצרת שתתקיים ברחובה של עיר.
"בשל המצב הקשה השורר בארצנו, ובשל גזירות השמד הרוחני המאיימות על בחורי החמד ואברכי הכוללים, וכבר אמרו חכמים גדול המחטיאו יותר מן ההורגו. ועקב ביזיון הקודשים אשר נכלאים בחורי חמד ועמלי תורה בבתי כלא מטונפים בזוהמת תאוות העולם ביד אדונים קשים ואכזריים בסיבת היותם לומדים תורה כאן בארץ הקודש, אוי לאוזניים שכך שומעות, אוי לעיניים שכך רואות, אוי לנו שכך עלתה בימינו, ובשל חובת המחאה המוטלת על כל איש ואיש מישראל שיראת ה' נגעה בליבו ושלא נתפס ח"ו על עוון אנשי הדור" פותחים הרבנים את קריאתם.
"הננו קוראים בזאת לכל בני התורה אברכים ובני הישיבות הי"ו, וכל אחד ואחד מישראל שיראת ה' בליבו, לבוא ולהשתתף בעצרת הענק ברחובה של עיר הקודש בני ברק, על פני הרחובות אשל אברהם, רבינוב, ביום שני י"ד תמוז בשעה 21:30" קוראים חברי המועצת.
"חובה קדושה על כל אחד ואחד להשתתף. איש בל יעדר", חותמים חברי המועצת את מכתבם.























