
מאזין מסורתי עלה לשידור בתוכנית 'הלכה למעשה' עם הגאון הרב אופיר יצחק מלכא, וביקש מענה לשאלה שמטרידה אותו. לדבריו, יש רבנים או אנשים המציגים עצמם כבעלי סגולות וברכות, שגובים סכומי עתק מאנשים המתמודדים עם מחלות וקשיים. "מסכנים אנשים, לוקחים הלוואות רק בשביל ללכת לאיזה רב", אמר בכאב, ותהה האם התורה מתירה התנהלות שכזו.
הרב אופיר מלכא השיב בצורה נחרצת וחד-משמעית: "מה פתאום, חס וחלילה. התורה לא מרשה את זה, וזה גזל גמור". לדבריו, ניצול אנשים בשעת מצוקה כדי לגבות מהם סכומי כסף גבוהים עבור ברכות הוא מעשה חמור. "במקום לעזור להם בחינם, אז עושקים להם את הכסף שלהם", הוסיף הרב, והדגיש כי מדובר בהתנהגות שאינה דרכה של התורה.
בהמשך הזהיר הרב מפני המחשבה שעושר המגיע בדרך פסולה מעיד על ברכה משמים. "עושר שמור לבעליו לרעתו", ציטט הרב, והסביר כי לעיתים אדם סבור שהצלחתו הכספית מוכיחה שמעשיו רצויים, אך בסופו של דבר אותו עושר עלול להביא עליו צרות. עוד הזכיר את דברי חז"ל כי מן השאלות הראשונות שאדם נשאל לאחר מאה ועשרים היא: "נשאת ונתת באמונה".
עוד באתר:
לקראת סיום חזר המאזין והביע את כאבו על התופעה, והרב ניצל את ההזדמנות להעביר מסר ברור לציבור: "כל הרבנים או המתחזים לרבנים שמבקשים המון המון כסף בשביל כל מיני ברכות, ידעו הציבור לא ללכת למקומות האלה", אמר הרב, והדגיש כי אין לתת יד לניצול כלכלי של אנשים בשעתם הקשה.
האזינו לשיחה המלאה מתוך התוכנית 'הלכה למעשה' ב'קול חי':
























