הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, הצהיר כי ההסכם שנחתם עם ממשלת לבנון הוא "היסטורי ומשמעותי", והדגיש כי ההישגים המבצעיים של צה"ל הם שאפשרו את גיבושו.
במהלך ביקור שקיים היום (ראשון) בפיקוד הצפון ובאוגדה 36, אישר הרמטכ"ל תוכניות להמשך הפעילות, קיים הערכת מצב ושיח פיקודי עם מפקדי החטיבות, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף רפי מילוא, מפקד אוגדה 36, תת-אלוף יפתח נורקין, ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף ברק חירם ומפקדים נוספים.
בדבריו אמר זמיר: "ההסכם שנחתם עם ממשלת לבנון הינו היסטורי ומשמעותי – העוצמה המבצעית וההישגים הצבאיים שצה"ל השיג בחודשים האחרונים הם שיצרו את התנאים לכך. אנחנו נכבד את ההסכם ונפעל להצלחתו. המבחן כעת הוא מבחן המעשה של שני הצדדים והתקופה הקרובה תכתיב את העתיד לבוא." לדבריו, "זירת פיקוד הצפון היא מרכז הכובד הצה"לי כעת", וכי צה"ל "ערוך לחזרה ללחימה מהירה גם בלבנון וגם באיראן, במידה ונידרש לכך."
עוד באתר:
הרמטכ"ל הדגיש כי "ביטחון כוחותינו מצוי בחשיבות עליונה", וציין כי "לוחמי אוגדה 36 והקומנדו שלנו שולטים במרחב רכס הבופור ומצוידים בכל הכלים ובאמצעים בכדי לגבור על האויב. כל יכולות צה"ל נמצאות פה כדי להמשיך לסייע לכם לבצע את המשימה." הוא הוסיף כי צה"ל שומר על מוכנות גבוהה לכל תרחיש.
בהמשך התייחס זמיר למצבו של חיזבאללה ואמר: "חיזבאללה מוכה וחבול ופעיליו כלואים בתת-הקרקע. צה"ל נמצא בשליטה מבצעית במרחב ושומר דריכות גבוהה לממש מהלומות מהירות וקטלניות במידה והפסקת האש תופר." לדבריו, צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להתפתחויות בשטח.
את דבריו חתם הרמטכ"ל בהבעת הערכה לכוחות הלוחמים: "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה לחטיבות, לאוגדה ולפיקוד הצפון על ההישגים ועל הובלת המהלכים שהביאו להסכם."




























