
עו"ד אפרים דמרי תקף בחריפות את התנהלות בית המשפט העליון, וטען כי בג"ץ חורג מתפקידו ומתערב בנושאים שלדבריו צריכים להיות מוכרעים על ידי הציבור ונבחריו. בריאיון אמר כי לדעתו מערכת המשפט נוטלת לעצמה סמכויות שאינן שייכות לה. "בגץ מחליף את העם, הוא רוצה להחליף את העם בקלפי, לא צריך ללכת לבחירות בכלל, בשביל מה צריך בחירות?", אמר.
לדבריו, ההתערבות השיפוטית מקיפה תחומים רבים בחיים הציבוריים והפוליטיים. "בגץ מחליט שהוא בעצם זה שמחליט מה יהיה, מה לא יהיה, מי נגד מי, מי יכול לפעול, איזה חוק מתאים, מתי תלמדו תורה, אם תלמדו תורה, איזה כבישים יהיו פתוחים, מי יגייס אתכם, מי לא יגייס – בגץ עושה הכול". דמרי הוסיף כי הפתרון מתחיל בשינוי מנגנון בחירת השופטים: "התיקון הבסיסי שצריך לעשות זה בוועדה לבחירת שופטים", והדגיש כי "שופט לא יכול לבחור שופט אחר. מי צריך לבחור את השופטים? זה נציגי העם".
בהמשך השיחה התייחס גם למאבק סביב בני הישיבות ולסוגיית לימוד התורה, וטען כי זהו הנושא הכואב ביותר מבחינתו. "מה שתיאם את עם ישראל, מה שהקים את עם ישראל, מתולדות בריאת העולם, זה רק לימוד התורה". לדבריו, התשובה למציאות המורכבת אינה ייאוש אלא התחזקות רוחנית: "תמשיכו ללמוד ולהתפלל לקדוש ברוך הוא, וזו התוצאה. אסור לפגוע בבני התורה".
עוד באתר:
דמרי קרא לציבור להרבות בלימוד תורה, בתפילה ובמעשי חסד, מתוך אמונה כי זו הדרך להתמודד עם האתגרים. "תלמדו כמה שיותר, כמה שיותר, כמה שיותר… ואתם תראו ישועות". עוד הוסיף: "הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם", והביע ביטחון כי בסופו של דבר ההכרעות אינן תלויות בבני אדם בלבד.
לצד הביקורת על מערכת המשפט, ביקש עורך הדין להימנע מהעמקת הקרע בחברה הישראלית, במיוחד מול הציבור המסורתי. לדבריו, הדרך הנכונה היא יצירת שיח מכבד והידברות. "מונעים פילוג על ידי דו-שיח, לדבר, להזמין אותם לשבת ולדבר". הוא הדגיש כי הציבור המסורתי מחובר למסורת ולתורה, ולכן ניתן להגיע להבנות באמצעות הסברה ושיח פתוח.
את דבריו חתם במסר של אחדות ואמונה. "שלום זה הרי שמו של הקדוש ברוך הוא", אמר, וקרא לחזק את הקשר בין חלקי העם באמצעות תורה, מסורת ואהבת חינם. לדבריו, "לקרב אחד את השני. אתם תראו ניסים ונפלאות, זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה".
האזינו לראיון המלא, מתוך 'המהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן:
























