
לחן פופולארי שתפס מקום בולט במוזיקה החסידית, עמד במרכזה של מחלוקת מוזיקאים מסובכת. הדרמה לא פסקה עד שקיבלה את הכרעתו של האוטוריטה הבכירה, המעבד והמנצח האגדי משה מונה רוזנבלום.
תחילותו של הסיפור לפני ארבע שנים, אז יצא לאור השיר "מידת הרחמים" של הזמר מאיר גפני. השיר זכה להצלחה עולמית, וקליפ מושקע עם מאות אלפי צפיות שעורר התרגשות בכל רחבי העולם היהודי, והפך לנכס צאן ברזל במוסיקה החסידית.
ההצלחה הביאה את גפני לעבוד על אלבום חדש, שבימים אלו יוצא לאור, אחד השירים הבולטים בתוכו הוא השיר "האבות הקדושים" מתפילת הימים הנוראים בלחנו של המלחין והמעבד, אלי קליין, והתעוררעורר וויכוח כיצד לבצע אותו – האם באופן מהיר וקצבי או במקצב איטי מרגש. גפני התלבט בסוגיה עם מיטב המוחות במוזיקה החסידית וכבורר נבחר המעבד האגדי ר׳ משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, שהכריע כי השיר נשמע נכון ומרגש יותר בגרסה השקטה.
עוד באתר:
על מלאכת העיבוד הופקדו הצמד המוכשר במיוחד, איצי ברי & אלי קליין, שיצרו גרסה ״קומזיצית״ סוחפת ונוגעת, במיוחד ברוח הימים הנוראים הממשמשים ובאים. "במהלך עבודתי על האלבום שיראה אור בע"ה, שמעתי מאות לחנים", אומר גפני, "אבל כששמעתי לראשונה את השיר 'האבות הקדושים' התוכן נגע בי והמנגינה העצימה את החיבור לפירוש המילות. כמו בסינגל האחרון שלי 'מידת הרחמים' – אני מרגיש זכות גדולה וסייעתא דשמיא שיצירת המופת הזו נפלה בחלקי" הוא מסכם.
האזינו לתוצאה :