
מאות מיליוני שקלים, מיליוני ליטרים של דלק ודקות נסיעה רבות נוספות, בעקבות שינוי תוואי הנסיעה המקורי לנמל התעופה בן גוריון, עקב התנגדות אנשי כפר חב"ד.
לפני למעלה משתי עשורים, כאשר נבנה ברוב פאר והדר, טרמינל 3 של ישראל, תוכנן תוואי נסיעה קצר בהרבה לעבר הנמל החדש. המדובר היה בקילומטר אחד בלבד שיכול היה לחבר בין התוואי הראשי מכיוון ירושלים, אשדוד ועוד, לעבר הכניסה לנתב"ג, אלא שבעקבות התנגדותם של אנשי כפר חב"ד, תוכנן תוואי נסיעה שגורם לסיבוב ארוך ולבזבוז גדול של זמן, דלק ומשאבים. מי שאישר בזמנו את התוכנית היה שר התחבורה יצחק לוי מהמפד"ל שגם היום לא מתחרט על שאירע. "חשבתי, וגם שיכנעתי אחרים, להתחשב באנשי כפר חב"ד שלא רצו שהתוואי יעבור ממש אצלהם" הודה אמש בשיחה לערוץ 10. התנגדותם של אנשי כפר חב"ד נבעה מחילול שבת המוני שיכול היה להיגרם ממש בכניסה ליישוב החרדי.
אלא שגם על פי התוכנית של יצחק לוי, אמורה הייתה התוכנית להשתנות בעת שנתב"ג ישרת למעלה מ-12 מיליון נוסעים בשנה, ועתה, לאחר שהמספר כבר הגיע לתוכנית שאושרה, ביקשו בנתיבי ישראל לקדם את התוכנית ולחבר כביש בן קילומטר שצפוי להקל על מיליוני נוסעים בשנה, אלא שגם היום, לאור התנגדותם של אנשי כפר חב"ד ומחשש להפרעת השבת, מתוכננת תוכנית שאפתנית, של מנהרות עמוקות ורחבות כשכלי הרכב לא יחלפו אל מול פני הכפר ובכך לא יפגעו ברגשות הציבור.
עוד באתר:
אלא שהתוכנית, שעלותה גדולה בהרבה מהתוכנית המקורית, מעוררת התנגדות רבה בקרב אנשי מקצוע רבים, שמנסים לערב את השבת במאבק.