
עשרות בחורי ישיבה אמריקאים שנחתו בשבוע שעבר באוקראינה המופגזת כדי לנהל את הקעמפ המרכזי מטעם חב"ד לילדי המדינה, עשו שבת עילאית ובלתי נשכחת בהאדיטש – בסמוך לציון 'בעל התניא', מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן.
כפי שדווח בעבר, המלחמה באוקראינה שהביאה לשבר בקהילות היהודיות ולחיי הפרט היהודיים, לא גרמה לשלוחי חב"ד הפועלים בה להרים ידיים. אחרי המשך קיומם במסירות נפש של מערכי שיעורי תורה, חלוקת תפילין, ערכות לחגים ופעילות רבה נוספת, באמצעות 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' (FJCU) הגיע גם תורם של סמינרים ביהדות שנועדו להעשיר את הידע התורני של המשתתפים בהם – החל מידע בסיסי וכלה בחומר שמיועד למי שכבר מקיימים אורח חיים יהודי.
בעבר סמינרים כאלו היו נערכים כמה פעמים בשנה אבל המלחמה הביאה להפסקתם. מי שהרים את הכפפה בנושא הוא הרב שניאור זלמן דייטש שליח חב"ד בעיירה האדיטש שבמזרח המדינה – המקום בו טמון מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מליאדי, בעל התניא ושולחן ערוך הרב, שבי"ט בכסלו השנה החליט לחדש את היעדרם של המתפללים מכל העולם שאיישו באופן קבוע את עשרות חדרי האירוח במקום, כדי לשכן בהם יהודים מקומיים שיבואו לסמינרים של תורה וחסידות.




















