
"כדי להבין את סיפור המאבק נגד הרב לייבל", אומר מני גרא שוורץ, "צריך ללכת יותר מעשר שנים אחורה, הרב לייבל מקים כולל טכנולוגי בבני ברק – חצי יום לימודי תורה וחצי יום לימודי היי טק, שילוב של תורה ועבודה. היו עשרות אברכים שלמדו אצלו וכבר אז יצאו למאבק נגדו, אני חושב שגם מרן הרב שטיינמן זצ"ל חתם על מכתב כנגדו. היה מאבק בעניין הזה, אבל המאבק לא היה כל כך ציבורי, אלא נקודתי מקומי".
"ברבות השנים המשיך הרב לייבל בפעילות שלו, הוא הקים ארגון שקוראים לו אחוות תורה. הארגון הזה מחזיק כמה עשרות שיעורי תורה ברחבי הארץ שמיועדים לציבור חרדי לומד ועובד, עד כאן הכל בסדר. אלא שכבר בשנתיים האחרונות, הוא הקים גם איזשהו מגזין, שבמגזין הזה הוא הביע דעות שלא ממש מסתדרות עם ההשקפה החרדית, כפי שהתוו אותה גדולי ישראל, גדולי ראשי הישיבות, בחמשת או ששת העשורים האחרונים של הציבור החרדי כאן בישראל.
עוד באתר:
"השקפה יותר מודרנית, אם לקרוא לה, או יותר חדשנית. לצורך הדוגמא, בעיתון הזה שלו מופיעים איורים של נשים, לא תמונות של נשים אלא איורים של נשים. למעשה,המאבק נגד הרב לייבל התחיל בעניינים השקפתיים, רק שכל זמן שזה היה בעניין השקפתי, אז לא הקדישו יותר מדי מאמץ – אלא גדולי ישראל הביאו את העמדה שלהם בנושא, ומי שעקב ידע ושמע".
"כעת בחודשים האחרונים, זה מגיע אל הישורת המרכזית ביותר, אל הליבה המרכזית של היהדות החרדית, וזה עניין בני הישיבות וגיוסם לצה"ל. בעניין הזה הרב לייבל מביע עמדות שונות מהעמדות של רוב ראשי הישיבות בדורנו. הוא לא אומר לגייס את בחורי הישיבות, אבל הוא כן אומר שמי שלא לומד כל היום או מי שרוצה בכך, כן יוכל ללכת ולהתגייס לצבא, תוך כדי שמירה על עולמו התורני. בא הרב לייבל לצבא, שיודע שגיוס חרדים זו משימה קשה, ואומר להם: אני אעזור לכם, אני אקים את אותה חטיבה או יחידה חרדית, שהשם הגנרי שניתן לה הוא 'משמר התורה'".
"ממה שאני שומע בימים האחרונים, עדיין לא קיבלתי הוכחות לזה אבל כך שמעתי, נציגים מטעמו של הרב לייבל, כלומר של אותה התארגנות של 'משמר התורה', פונים להורים ולבחורים – כולל בחורים שלומדים, כלומר אפילו לומדים חצי יום וחצי יום עובדים, אבל הם בחורים טובים, לא בחורים שירדו כבר מהדרך, ומציעים להם להתגייס. ועל כן יוצא מכתב חריף ביותר היום, אם כי חייבים לציין – ללא שמו של הרב דוד לייבל, אבל המכתב חריף ביותר והוא למעשה הופך את הפעילות שלו ואת הנושא הזה למשהו שהוא מחוץ למחנה ממש".
האזינו לפרשנות המלאה ופרטים נוספים מתוך 'הפוך על הפוך' ב'קול חי' עם הרב משה בן לולו: