
בעקבות המצב הביטחוני המתוח והנחיות פיקוד העורף, החליט משרד התחבורה לסגור את הרכבלית בחיפה לתנועת נוסעים. החלטה שגרמה לאכזבה בקרב תושבי העיר ומבקריה, במיוחד בקרב משפחות חרדיות. הרכבלית, שהפכה במהירות לאטרקציה פופולרית, הייתה מוקד משיכה מרכזי, בעיקר בתקופת בין הזמנים. משפחות רבות תכננו ליהנות מהנוף המרהיב הנשקף ממנה, הכולל את מפרץ חיפה והכרמל, ומהמחיר הנוח, השווה לנסיעת אוטובוס עירונית.
הרכבלית, לפני כשנתיים וחצי כחלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית המתקדם בחיפה, מהווה חוליה מקשרת חיונית בין מרכזית המפרץ והצ'ק פוסט לבין הטכניון ואוניברסיטת חיפה, מוסדות השוכנים על הר הכרמל. היא נושאת את התואר 'הרכבל הארוך ביותר בישראל', ומתהדרת בהיותה רכבל התחבורה הציבורית הראשון בארץ המיועד להסעת המונים. הקמתה נבעה מתוך מטרה ברורה – לספק פתרון יעיל ואלטרנטיבי לשימוש ברכב פרטי ובאוטובוסים, ובכך להקל על עומסי התנועה הכבדים ועל מצוקת החנייה הקשה באזור הקמפוסים שבמעלה הכרמל.
מעבר להיותה אמצעי תחבורה מהפכני, הרכבלית התגלתה במהרה כאטרקציה תיירותית מרשימה ומבוקשת. תחנת האוניברסיטה, למשל, ממוקמת בסמיכות לשורה של אתרים פופולריים המושכים מבקרים רבים, ביניהם פארק הכרמל הירוק, מוזיאון הכט העשיר בממצאים ארכיאולוגיים, חי-בר כרמל המציע מפגש קרוב עם חיות בר, ו"שווייצריה הקטנה" הציורית. הרכבלית, המשתרעת לאורך מסלול מרהיב של כ-4.4 קילומטרים ומתגברת על הפרש גבהים מרשים של 460 מטרים, מציעה לנוסעים חוויה ייחודית. הנסיעה, הנמשכת כ-19 דקות בסך הכל, מספקת תצפית פנורמית מרהיבה על נופי העיר חיפה, הר הכרמל והמפרץ, ומאפשרת לנוסעים ליהנות מזווית ראייה חדשה ומרתקת על האזור כולו.