
"כשהייתי בישיבה קטנה למדתי בישיבת 'מאור אליהו' בטלז סטון" אומר ל'קול חי' אשר מדינה, "בדיוק בתקופה שלמדתי שם אירע הפיגוע בקו 405, כאשר מחבל השתלט על ההגה של האוטובוס והפיל אותו לתהום, זה בעצם היה הפיגוע הראשון ובעקבות כך הוקם הארגון זק"א. אנחנו רצנו אז, כבחורים צעירים מהישיבה, אל התהום, אל הוואדי, היה שם ממש כאוס אמיתי, זו הייתה חוויה מטלטלת, האירוע הזה של האוטובוס".
אתה נושא היום בתפקידי מפתח בש"ס, אבל למדת במקומות שהם הארדקור ליטאי, מתי קרה המהפך?
עוד באתר:
"כבר בחיידר למדתי גם בחדר שהוא חצי אידיש, בכנסת יהודה בירושלים, בשכונת סנהדריה המורחבת, ולפני שנכנסתי לש"ס, הייתי עורך עיתון המבשר של משפחת פרוש, ששם לגמרי דיברו אידיש, לכן לא זר לי כל ההווי האשכנזי הליטאי. בסוף יש להם את הנושא הזה של גאוות יחידה, של 'ויגבה ליבו', ואולי דווקא מי שבא מהעולמות האלו, אז יש לו פחות את העניין הזה של קיפוח, ועשו לנו, וכל זה".
"בעבר הרחוק, היה את 'הפנתרים השחורים', ואת 'תמי' וכל מיני תנועות קיפוח שכל הזמן אמרו שעשו לנו, ולא נתנו לנו, אני לא מזלזל בתחושות האלו, אבל אני אומר: בסוף, כשאתה בא לעולם העשייה, שים לב שמי שפרץ את זה, ומי ששם את התנועה על השולחן כבר 40 שנה, זה מי שקם ועשה מעשה, פחות הסתכל אחורה, אלא לקח את הרגשות האלה ומינף אותן לעשייה, לעשות, פשוט להקים, ולא לוותר, זו בדיוק השיטה של הרב אריה דרעי".

"אני חושב שבסוף, כשאנחנו באנו מעולם התורה האשכנזי, וראינו את הפאר וההדר, ראינו את הישיבות ואת שפע הארגונים, אתה אומר לעצמך שאתה רוצה בעצמך להגיע לשם, וברוך השם, המהפכה הזאת, שאני לא יודע להגיד אם היא הושלמה אבל אין ספק שהתחוללה. אנחנו מדברים היום על עולם התורה הספרדי, שהוא יותר גדול מעולם התורה של כולם, גם הליטאים וגם החסידים יחד. זה עולם תורה אדיר, עשרות ישיבות, ישיבות קטנות, ישיבות גדולות ומוסדות, כל זה בעצם נולד מזה שיש לך את המושגים, מה לשאוף ומה לעשות. אני חושב שלקחו את זה למקום הנכון, אנחנו לא באנו להתנצח, אנחנו לא באנו להתחרות".
האזינו לפינה המלאה: