
את תוכניתו הבוקר ב'קול חי' פתח ידידיה מאיר בדבר התעוררות, מתוך 'שיחות קודש' של הרבי מליובאוויטש על פרשת השבוע, פרשת כי תצא:
"בסוף פרשתנו כתוב: "לא יהיה לך בכיסך אבן ואבן גדולה וקטנה. לא יהיה לך בביתך איפה ואיפה גדולה וקטנה. אבן שלמה וצדק יהיה לך, איפה שלמה וצדק יהיה לך, למען יאריכו ימיך על האדמה אשר ה' אלוקיך נותן לך. כי תועבת ה' אלוקיך כל עושה אלה כל עושה עוול. זכור את אשר עשה לך עמלק".
עוד באתר:
ואומר רש״י, 'אם שיקרת במידות ובמשקולות, הווי דואג מגירוי האויב'. והמדרש כותב על כך, 'על עוון משקולות בא עמלק'. ומדוע עוון משקולות הוא כה חמור שמפניו בא עמלק? ויש לבאר זאת על עבודת האדם את קונו. כאשר בא היצר הרע להחטיא את האדם, הוא לא משכנע אותו תחילה למרוד בקב"ה, אלא מנסה לעשות חיסרון במידה אחת. היצר מסכים שליהודי תהיה אבן שלמה, אבל הוא רק רוצה שבנוסף לאבן השלמה, תהיה ליהודי בכיסו גם עוד אבן שאינה שלמה.
היצר טוען שבענייני הנשמה, היהודי צריך התנהלות של השולחן ערוך, על פי ההלכה. אבל בנוסף, בעניינים הנוגעים לענייני הגוף ולצרכים הגשמיים, שם מותר להתאים את המידות והמשקולות אל דרכי העולם. ולכן, בעוון משקולות בא עמלק, כי תחילת הגעת עמלק ויצר הרע אינה במרידה גלויה נגד ה', אלא בהטלת ספקות במוח האדם, אולי אפשר לשנות מעט חלק מהמידות וההתנהגות, ולהתאים אותן לדרישות העולם. כדי להיות בטוח ונשמר מבוא עמלק, צריך האדם להיות זהיר במשקולות האישיים שלו, שכל ענייניו, בכל התחומים, יתנהלו רק לפי איפה אחת שלמה, ואבן שלמה, על פי מידות והגבלות התורה".
האזינו לקטע המלא, מתוך התוכנית 'התעוררות' עם ידידיה מאיר: