
חברות ה'לואו קוסט' ריינאייר וויזאייר, שהשביתו את פעילותן בישראל בעקבות ההסלמה במלחמה, מקיימות מגעים עם רשות שדות התעופה לחידוש טיסותיהן לישראל, כך פורסם בכאן חדשות. עם זאת, החברות מציבות מספר תנאים לחזרתן, בראשם דרישה להפעלת טרמינל 1 בנתב"ג.
הדרישה להפעלת טרמינל 1 נובעת מעלויות האגרות הגבוהות יותר בטרמינל 3, המקשות על החברות לשמר את מודל המחירים הנמוכים שלהן. הדבר עומד בניגוד להחלטת רשות שדות התעופה מהחודש שעבר, לפיה טרמינל 1 יישאר סגור לטיסות בינלאומיות עד 29 במרץ 2025, ויפעל רק לטיסות פנים ארציות.
עוד באתר:
ריינאייר, שכבר מכרה כרטיסי טיסה לחודש פברואר הקרוב, צפויה לבטל את הטיסות אם טרמינל 1 יישאר סגור. החברה האירית מתכננת לצמצם משמעותית את פעילותה בישראל – מ-22 יעדים לפני המלחמה למספר מצומצם של קווים, תוך ביטול טיסות ליעדים ביוון, פולין ומדינות נוספות.
גם וויזאייר, שתכננה לחדש את טיסותיה לישראל בפברואר, מבצעת הערכה מחודשת של תוכניותיה לאור סגירת הטרמינל. שתי החברות יחד הפעילו מנתב"ג למעלה ממאה טיסות שבועיות לפני המלחמה, והיוו את עמוד השדרה של תעופת הלואו קוסט בישראל.
המשא ומתן עם החברות מגיע בתקופה רגישה, כאשר ענף התעופה הישראלי מתמודד עם צמצום משמעותי בפעילות חברות התעופה הזרות. כרגע, אין אף חברת לואו קוסט הפועלת בישראל, מה שמשפיע משמעותית על מחירי הטיסות ועל אפשרויות הטיסה העומדות בפני הציבור הישראלי.