
חברת אסם-נסטלה הודיעה היום (חמישי) כי "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, אנו נאלצים לעדכן את המחירון ללקוחות החברה של חלק ממוצרי החברה בקטגוריות: קפה, שוקולד ומאפה, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר, בשיעור ממוצע של כ-2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה".
על פי ההודעה, מחירי הקפה (טייסטרס צ'ויס ונסקפה) יעלו ב-9%, פתיבר יתייקר ב-4%, שוקולד (כגון קיטקט וטבלאות) ומאפים (כולל עוגת הבית) יתייקרו ב-7%, טבעול וסלטי צבר יתייקרו ב-8%, רטבים ב-7%, וקטשופ ב-5%. החברה ציינה כי "עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות" וכי ההחלטה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025.
עוד באתר:
נזכיר כי ביולי השנה, אסם-נסטלה כבר העלתה מחירים של מוצרים כגון במבה, ויטמינצ'יק ופתיתים. לצד ההתייקרויות, החברה הודיעה באותו חודש גם על הוזלה של עד 15% בחלק ממותגי דגני הבוקר שלה, במטרה לאזן את השפעת המחירים על הצרכנים.
הודעתה של אסם-נסטלה מגיעה לאחר שאתמול הכריזה יוניליוור על העלאת מחירים מתוכננת לשני מותגי השוקולד שלה – ורד הגליל וקליק. לפי ההודעה, ההתייקרות נובעת מעלייה של 100% במחירי הקקאו בעולם במהלך השנה האחרונה. יוניליוור ציינה כי "עלייה זאת אינה מאפשרת לנו לספוג גידול בעלויות". המחירים צפויים לעלות בטווח שבין 12% ל-16%, והעדכון ייכנס לתוקף גם כן ב-1 בינואר.

חברת שטראוס הצטרפה גם היא למגמת ההתייקרויות, כאשר הודיעה כי תעלה מחירים של חלק ממוצריה ב-9%-18%. עם זאת, היא הודיעה כי תוזיל את שמן הזית "יד מרדכי" ב-10%, לאחר שבתחילת השנה העלתה את מחירו ב-25%, ובמהלך 2023 העלתה אותו ב-6%.
במסגרת ההתייקרות הצפויה בשטראוס, מוצרים כמו שוקולית, קפה נמס ואבקת קקאו יתייקרו בשיעור חד של 18%. גם טבלאות שוקולד של פרה, פרה קראנץ' וספלנדיד יתייקרו באותו שיעור.
מוצרים נוספים, כגון "עד חצות" ו"רבע לשבע", יתייקרו ב-9%. חטיפי שוקולד עלית, כולל "פסק זמן", "כיפכף" ו"מקופלת" באריזות משפחתיות, יתייקרו ב-14%, בדומה למאפים נוספים של המותג.