
במהלך תוכניתו 'מדברים', הציף יענקלה תופעה כאובה הפוגעת ברבים. מדובר על חברת 'שחל' המציעה שירותי מנוי ומספקת אמבולנסים, אולם מעדויות שהגיעו לידי יענקלה מסתבר, שהשירות שם לוקה מאוד בחסר.
"יש חברה שקוראים לה שחל", אמר יענקלה, "שזה שירות לחולי לב, אבל זה לא רק לחולי לב, הם כבר מפרסמים שהם כללי, נכנסתי לאתר שלהם היום, קצת חפרתי, וראיתי מה הם מספרים על עצמם, וואי וואי, ניסים ונפלאות. הלוואי וזה היה נכון. אז קודם כל אני אומר לכם – אם מישהו נתקל בבעיה מול שחל, חיובים, קודם כל המחיר אצלם הוא מאוד יקר, 278 שקלים לחודש".
עוד באתר:
יענקלה מספר: "שמעתי היום שיחה, אני אספר לכם איך התנהלו העניינים, ותגידו אחרי זה אתם גם מה דעתכם. האישה לא הרגישה טוב, ולחצה על הלחצן מצוקה, ואיכשהו, במקום שישלחו לה את האמבולנס שלהם, יכול להיות שיש להם סיבות מתי הם שולחים כזה או אחר, אבל הם החליטו לשלוח לה 'אמבולנס לבן' כמו שהם קוראים לזה, היא הגיעה לבית חולים, הייתה מאושפזת לילה, טיפלו בה, חזרה הביתה, ברוך השם בריאה, עד 120, ובשורה התחתונה עוברים כמה ימים והיא מקבלת דרישה ממד"א – נא לשלם 417 ש"ח. למה? מה קרה? אני מנויה על שחל, לא, מה פתאום, זה פרטי, זה לא שחל לקח אתכם, זה אמבולנס שלנו לקח אתכם".
הסיפור ממשיך: "מסתבר, ששחל עצמם, שימו לב, הם מחליטים מה לשלוח, האם לשלוח את הנציגים שלהם, הם לא אומרים לך את זה כשאתה סוגר איתם עסקה, הם לא מודיעים בכלל, אבל אחר כך, אם חס וחלילה צריך משום משהו, הם מחליטים, דרך הטלפון אגב, אם אתה בן אדם שצריך עזרה מיידית, או שאתה יכול לקבל עזרה דרך אמבולנס רגיל".
לדבריו, "אני חייב לשים את הדברים על השולחן לטובת המאזינים שלנו, כי זה יכול לעלות בחיים, חס וחלילה, של אחד מכם. יש חברות אחרות, מלא חברות אחרות, כמו נטלי, לא שאני עושה פרסומת לאחרים, אבל קודם כל בדקתי, הם גם יותר זולים, זאת אומרת שיש לנו פה גם את השחל האלה, שהם גם יקרים מאוד, אבל בעיקר השירות שם, אתם לא מאמינים איזה חוצפה".
יענקלה מדגיש: "פניתי אליהם לתגובה, מה אתם חושבים שהם ענו לי? אתם לא מאמינים, אחד אומר לי, 'היי, יענקלה, אני נציג מכירות, המקרה הועבר לגורמים המוסמכים בחברה, ואם הם יראו לנכון, הם יפנו אליך בהתאם'. אחד כותב לי, 'העברתי למנהל שלי, יבדקו את הנושא ויחזרו אליך'. תקשיבו, זה לא ייתכן הזלזול שלהם, ואמרתי להם, תשמעו, אני רוצה תשובות. למה אתם מחייבים בן אדם על 417 שקל? למה לא שלחתם לו אמבולנס שלכם? איפה השירות שלכם? ואם היא הייתה מתה בדרך? מי היה נותן את הדין על זה? למה משלמים לכם כל חודש 300 שקל? מה זה? אני דורש משח"ל תשובות".
מדוברות ש.ח.ל. נמסר בתגובה: "שחל מספקת שירות טלרפואה ומפעילה מוקד רפואי לחירום המאויש על ידי רופאים ואחיות מנוסים לטיפול נמרץ למעלה מ 35 שנה. שחל תמיד רואה את טובת הלקוח ומטפלת בכל פניה על פי פרוטוקולים רפואיים למול המטופלים. המקרה הנ״ל נבדק על ידנו ולא מצאנו ממש בטענות הלקוחה.
על כן אנו תמהים על שידור הכתבה ובעיקר לאחר שבשיח עם בנה של הלקוחה הוסברו הדברים והושגו הבנות בינינו. מצער אותנו כי רדיו קול חי בחר להעלות כתבה בחופזה ובהפרה של עקרונות עיתונות בסיסיים. בערב כזה שבו לב העם עם חזרת החטופות, אנו מאחלים לכל אחינו לשוב לגבולות ישראל ולחיילנו לחזור בשלום הביתה", לשון התגובה.
האזינו לדברים המלאים, מתוך התוכנית 'מדברים' עם יענקלה פרידמן: