מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף מספר על תקרית הלכתית ומוצא הלכתי שמצא כדי לו לפגוע ביהודי בפני קהל ועדה: "הוזמנתי פעם לסדר חופה וקידושין בחתונה, לפני החתמת העדים על הכתובה הנחתי את בקבוק היין בצד, וקראתי לעדים", מספר מרן.
מרן מסביר את מנהגו להחתים את העדים תחת החופה ממש: "כך נהג מרן (הרב עובדיה), העדים מצהירים בכתובה ש'אנן סהדי', איך אפשר לחתום על זה עוד לפני החופה? אלו שנוהגים אחרת – מיישבים את זה, אבל אנחנו מיישבים את זה יותר טוב".
עוד באתר:
ובחזרה לסיפור: "החתמנו את העדים על הכתובה, והסתובבתי לחפש את היין כדי למלא את הכוס, אנחנו נוהגים לקחת את הכוס בו השתמשו בברכת הקידושין ולהוסיף טיפת יין כדי להשתמש בו שוב ל'שבע ברכות'. לא צריך כוס חדש. אבל אני לא מוצא את היין. פתאום בא הצלם, בחור לא דתי עם קוקו גדול, ומביא את בקבוק היין", כמובן, שלאחר שאדם שאינו שומר תורה ומצוות נוגע ביין, מתעורר חשש של 'יין נסך'.
מה עשה מרן? "יכולתי לשאול אותו אם הוא מתפלל מידי פעם, אם הוא אומר 'זכר למעשה בראשית', כמה פוסקים כותבים שאם אדם מתפלל מידי פעם בשבת אז יינו אינו יין נסך. אבל אולי הוא לא נאמן להעיד על כך. לכן אמרתי שהיין מידי חזק עבורי, ביקשתי שיביאו לי יין אחר", וכך פתר מרן את הבעיה ההלכתית בלי לפגוע בכבודו של הצלם.